י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024
חברת Asos מודיעה:

מזמינים דרך האתר ומחזירים את המוצרים? אתם הולכים לשלם על זה

חברת Asos משנה את מדיניות ההחזרות שלה, ומעתה לקוחות המחזירים פריטים בתדירות גבוהה יחויבו בתשלום עבור החזרות. המהלך, שנועד להתמודד עם האתגרים הכלכליים והגידול בהחזרות, עורר ביקורת נרחבת מצד הלקוחות

אילוסטרציה
אילוסטרציה צילום: unsplash

חברת Asos מצאה עצמה תחת ביקורת חריפה לאחר שהכריזה על שינוי מדיניות ההחזרות שלה, כאשר לקוחות מסוימים יחויבו בתשלום עבור החזרת פריטים. על פי דיווח של ה-BBC שהובא בynet, חלק מהלקוחות קיבלו הודעות מייל שמיידעות אותם על המדיניות החדשה.

המדיניות החדשה קובעת כי לקוחות שמחזירים פריטים באופן תדיר יידרשו לשלם דמי החזרה בגובה 3.95 פאונד (כ-20 שקלים), זאת אם הסכום הכולל של הפריטים שהם בחרו לשמור אינו עולה על 40 פאונד. Asos לא הגדירה במדויק מהו שיעור החזרות גבוה, אך החברה הדגישה כי רוב הלקוחות לא יושפעו מהשינוי.

מטעם החברה נמסר: "אנו מבצעים את השינוי הזה כדי להמשיך להציע החזרות חינם לרוב הלקוחות שלנו". עוד נמסר כי "לקוחות המנויים לשירות Asos Premier ייהנו מהחזרות חינם אם ישמרו פריטים בשווי של לפחות 15 פאונד".

מדיניות זו לא ייחודית לבריטניה בלבד – כבר מוקדם יותר השנה, Asos יישמה את המדיניות גם בצרפת, גרמניה וארצות הברית.

שינויים במגזר האופנה המקוונת:

שינויים מסוג זה משקפים את האתגרים הרבים שמולם ניצבות חנויות מקוונות כמו Asos, המתמודדות עם תחרות גוברת מצד מותגי אופנה מהירה כגון Shein, עלייה בעלויות המחיה וירידה בתקציב הפנוי של הלקוחות. 

אסוס אינה החברה היחידה שבחרה לגבות תשלום עבור החזרות. מוקדם יותר השנה, חברת PrettyLittleThing ספגה ביקורת לאחר שהחליטה לבטל את החשבונות של לקוחות שהחזירו פריטים בתדירות גבוהה. החברה שינתה את המדיניות, וכיום היא גובה 1.99 פאונד עבור החזרת פריטים, כולל עבור מנויים. גם H&M ניסתה לחייב את לקוחותיה בדמי החזרה של 1.99 פאונד, אך נאלצה לסגת בעקבות תגובות זועמות מצד הלקוחות.

העתיד של מדיניות ההחזרות בתעשיית האופנה:

החלטתה של Asos לעדכן את מדיניות ההחזרות שלה מדגישה את הלחצים הכלכליים שמורגשים בתחום האופנה המקוונת. המהלך נועד להתמודד עם העלייה בהחזרות והתחרות הקשה בשוק, אך עלול ליצור קרע בין החברה ללקוחותיה הנאמנים. הזמן יגיד אם השינוי הזה יתקבל בהבנה, או שמא הוא יביא להמשך הביקורת הציבורית.

רכישה באינטרנט החזרת מוצרים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}