ט"ז אלול התשפ"ד
19.09.2024
השלכות המלחמה

הורים בישראל סובלים יותר מעייפות, ומתח נפשי

מחקר ישראלי גילה כי הורים בישראל סובלים יותר מעייפות. הורים שבני זוגם נמצאים במילואים נשחקים פי 3.67 מבעולם. השחיקה מתבטאת בעייפות, ומתח נפשי

הורים בישראל סובלים יותר מעייפות, ומתח נפשי
ילדים רצים לממ"ד צילום: אנה קפלן, פלאש 90

מחקר ישראלי חדש גילה שהורים בישראל נשחקים פי 2.67 מבעולם בעקבות המלחמה. אותו מחקר גילה שהורים שבני זוגם נמצאים במילואים נשחקים פי 3.67 מבעולם. השחיקה מתבטאת בעייפות, מתח נפשי, והתשה הקשורים לתפקיד ההורי. כך דווח ב'כאן 11'.

על פי המחקר, העומס הנפשי המתמשך מוביל את ההורים להרגשת של חוסר יכולת להתמודד עם מה שנדרש מהם כהורים. אותן תחושות מציפות אותם ומפריעות להם לתפקד. עוד עלה במחקר, כי ההורים מגיבים לילדיהם בצורה קיצונית ומרגישים חוסר פניות לספק תמיכה רגשית, כך גם ההורים סובלים וגם הילדים.

במהלך המחקר התגלה גם כי הימשכות המלחמה לא משפרת את המצב. החוקרות בדקו את המצב בתחילת המלחמה וגם שמונה חודשים לאחר שהחלה ולא ראו שיפור. ד"ר ראומה גדסי פולק, שהובילה את המחקר, אמרה: "חשוב להעניק להורים תמיכה נפשית גם בשבילם כמובן אבל גם בשביל הבריאות הנפשית של הילדים - מצב דחק מתמשך כמו מלחמה גובה מחירים גבוהים וקובעי המדיניות צריכים לקחת בחשבון את הרמות הגבוהות של השחיקה ההורית ואת הנזק שזה גורם להם ולילדים".

את המחקר ערכו ד"ר פולק (המכללה האקדמית תל אביב יפו), הדוקטורנטית מור קלייניקוב (אוניברסיטת חיפה), פרופסור נוגה כהן (אוניברסיטת חיפה), ד"ר ג'וי בנטוב (אוניברסיטת חיפה) וד"ר דנה לסרי (האוניברסיטה העברית בירושלים).

 

מלחמת חרבות ברזל מחקר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}