ט"ו אלול התשפ"ד
18.09.2024
"באתי לזעוק"

האב החרדי השכול בקריאה נרגשת: "בואו לא ניתן לאף אחד לפלג בינינו"

אלחנן דנינו, אביו של אורי הי"ד נאם ויצא בקריאה נרגשת לציבור: "אל תתנו לקצוות להיכנס אלינו פנימה, אנחנו אולי לובשים בגדים שונים אבל באנו מאותו אבא ואותו אמא. בואו לא ניתן לאף אחד לחלק ולפלג בינינו". הוא פנה לממשלה: "לא להחמיץ כל סיכוי דל על מנת להביא את כולם הביתה מייד"

האב החרדי השכול בקריאה נרגשת: "בואו לא ניתן לאף אחד לפלג בינינו"
אלחנן דנינו צילום: פאולינה פטימר

אלחנן דנינו, אביו של אורי דנינו הי"ד שנרצח בעזה וגופתו הוחזרה לישראל, נשא דברים הערב (שלישי) בכיכר החטופים בערב ״שרים יחד לשובם״.

״באתי לכאן לזעוק את זעקת 101 החטופים והמשפחות", אמר דנינו. "לי כבר אין את הפריבילגיה לעמוד מנגד. לנו קרה נס בשנה האחרונה. לצערנו נהיה נס להביא גופה שלמה לקבורה. זו פתאום נהייתה פנטזיה של משפחות. מחריד".

האב השכול ציין: "אהיה למשפחות לשופר לכל אשר תרצו, לצערי לא בכביש, אין בי כבר את הכוחות להפגין אתכם אבל יש איתי את הכוחות לדבר אל לב מי שאולי מחליט. עלינו נגזרה הגזרה מאת השם. אנחנו מקבלים את הדין באהבה אבל חובת ההשתדלות היא עלינו האזרחים והמנהיגים".

אלחנן דנינו נואם בכיכר החטופים צילום: מטה משפחות החטופים

דנינו קרא לאחדות בעם: "מי שהשתתף בלוויה ראה את הציבור. הציבור מחובר ברובו, אוהב ומאוחד. אל תתנו לקצוות להיכנס אלינו פנימה, הם קטנים מעטים. כולנו בני איש אחד. וכאן נכנסת חובת הערבות ההדדית שהינה אחת מחובתיו הראשונות של יהודי מאז שהוא נולד. למה? כי כל ישראל אחים. אנחנו אולי לובשים בגדים שונים אבל באנו מאותו אבא ואותו אמא. בואו לא ניתן לאף אחד לחלק ולפלג בינינו".

דנינו פנה למנהיגי המדינה: "אתם יושבים במשך היום ומנהלים הרבה דברים אבל פיקוח נפש דוחה הכל. חייהם של עשרות טובי בנינו ונשותינו תלויים גם בכם. בבקשה לא להחמיץ כל סיכוי דל על מנת להביא את כולם הביתה מייד".

מוקדם יותר הערב נחשף התיעוד מתוך מנהרת הזוועות בה שהו כרמל גת, הירש גולדברג-פולין, אלכס לובנוב, אלמוג סרוסי, אורי דנינו ועדן ירושלמי כמעט 11 חודשים ארוכים תחת התעללות, רעב, בידוד, חוסר אוויר ופחד קיומי משתק. 

משפחת גת בתגובה "לאחר חשיפת הסרטון בו רואים את מנהרת המוות בה הוחזקו אהובתנו כרמל יחד עם עוד חמישה חטופים, אין אפשרות להכחיש את המצב הבלתי אנושי בו הצליחו לשרוד, ואין אפשרות לקבינט להמשיך להתנהל באופן השגוי כפי שמתנהל עד עתה.

סרטון נוראי זה מופיע לנו בסיוטים כבר שלושה ימים. אך מה שהרג אותם לא היה היעדר האוויר והאור, לא היעדר המזון והמים, וגם לא המחלות במחילות הטרור - אלא ראש ממשלת ישראל שאמר ״לא״ לעסקה שתחזיר אותם, והלחץ הצבאי, שבגינו השומר לחץ על ההדק. 

"הזעזוע" שמביעים שרי הקבינט והעומד בראשם אחרי הצפיה בסרטון מהווה עבורם תחליף לחשבון נפש לגבי ההחלטות השגויות שביצעו  ולהבנה שיש לקבל החלטות הפוכות שישיבו את החטופים הביתה בחיים ולא בארונות.

כרמל לא האמינה בנקמה. אין לאיש שום זכות לנקום בשמה של כרמל. הדבר היחיד שחייבים לעשות עכשיו הוא להחזיר את כל החטופים בעסקה, לפני שהלחץ הצבאי יביא למותם. יהי זכרה עסקה.

לסיום, אנחנו מודים לתא"ל דניאל הגרי שתיעד את המנהרה ועידכן אותנו באופן אישי, רגיש ומפורט לגביה".

במטה משפחות החטופים התייחסו לפרסום: "ידע כל אזרח בישראל הערב, כך מוחזקים עוד 101 חטופים בעזה! הם שם, סובלים, רעבים, מותשים ומעונים. אין להם אוויר. מה שמחזיק אותם זו רק התקווה שנמשיך להילחם עליהם. על כולם, החיים לשיקום והחללים והנרצחים לקבורה בארצם. 

"ראש ממשלת ישראל ושרי הממשלה מחזיקים באחריות משותפת לגורלם ולשלומם של החטופם שלנו. מהאחריות הזו לא ניתן לברוח ואת ההפקרה הזו אי אפשר למסמס. שתיקתם וחדלונם חסרי אח ורע בתולדות המדינה. ההיסטוריה תבוא איתם חשבון לדיראון עולם. 

"ידעו 101 החטופים שמוחזקים במנהרות הזוועה בעזה, אזרחי ישראל לא יוותרו עד שתשובו! החיים לשיקום והנרצחים לקבורה. שער בגין בקריה בתל אביב. ביחד נרעיד את המדינה. ביחד נחזיר את כל החטופים הביתה, עכשיו", נמסר מהמטה.

אלחנן דנינו אורי דנינו מלחמת חרבות ברזל החטופים הישראלים ברצועת עזה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 38 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}