ט"ז אלול התשפ"ד
19.09.2024
דובר צה"ל חושף

תיעוד קשה מהמנהרה בה הוחזקו החטופים שנרצחו

דובר צה״ל נכנס למנהרה בה הוחזקו החטופים כרמל גת, עדן ירושלמי, הירש גולדברג-פולי, אלכסנדר לובנוב, אלמוג סרוס ורס״ר אורי דנינו הי"ד. הגרי ציין כי הסרטון הופץ גם באנגלית, "כדי שכל העולם יראה את הרוע של חמאס וידע כיצד הוא נוהג באכזריות בחטופים"

 תיעוד קשה מהמנהרה בה הוחזקו החטופים שנרצחו
ציוד החטופים במנהרה צילום: דובר צה"ל

דובר צה"ל תת-אלוף דניאל הגרי חשף הערב את תיעוד המנהרה שבה הוצאו להורג ששת החטופים עדן ירושלמי, כרמל גת, אלכס לובנוב, הירש גולדברג-פולין, אורי דנינו ואלמוג סרוסי הי"ד. בתיעוד נראים המנהרה הצרה, וכן "בור ספיגה" לעשיית צרכים, ציוד שככל הנראה היה שייך לחטופים, וציוד של מחבלים.

ציוד החטופים במנהרה בה הם נרצחו צילום: דובר צה"ל
 
בסרטון ניתן לראות את הגרי יורד למנהרה הנמוכה, מתקשה לעמוד בתוכה, ומציג כתמי דם בנקודה שבה לדבריו נרצחו החטופים. "זו מנהרת מעבר, אי אפשר לעמוד כאן", תיאר הגרי. "תנאי הלחות קשים".
 
הגרי ציין כי הסרטון הופץ גם באנגלית, "כדי שכל העולם יראה את הרוע של חמאס וידע כיצד הוא נוהג באכזריות בחטופים. חטופים נוספים מוחזקים לפי ההערכות בתנאים הקשים הללו. דנים עם הדרג המדיני איך לשמור עליהם בחיים", אמר.
 
המנהרה שבה אותרו החטופים - מנהרת מעבר צרה באורך של כ120-130 מטר בלבד. בסופה היא הייתה חסומה בדלת הדף מברזל, שאותה המחבלים כנראה סגרו לאחר שרצחו את החטופים - והכוחות היו צריכים לעקור מהמקום. מהממצאים שאותרו במנהרה - ככל הנראה 2 מחבלים רצחו את החטופים. במנהרה אותר ציוד לשהייה ממושכת של שבועות שלמים. אותרו שם כמויות גדולות של מים ואוכל, בקבוקי שתן, שירותים מאולתרים של בור ספיגה באדמה, אוכל יבש ומזרנים, וגם מחסניות של רובה מסוג קלאצ'ניקוב.

בצה"ל אמרו הערב: "לא היה לנו מודיעין מדויק שהחטופים נמצאים שם - אחרת היינו מנסים לעשות מבצע חילוץ. לא היה מודיעין עבור מבצע כזה. הכוחות פעלו בשטח באופן מאוד מאוד זהיר. בשלב זה ממשיכים למפות את המרחב התת קרקעי ולחקור אותו, עד שיושמד".

ביום שישי האחרון נכנס דובר צה"ל, תא"ל דניאל הגרי, כדי לתעד את המנהרה. התיעוד הזה הוצג בימים האחרונים למשפחות ולקבינט, והערב הוא יוצג בחלקו גם לציבור. דובר צה"ל ימסור הערב הצהרה מיוחדת, שבה יפרסם את סרטון המנהרה בה הוחזקו והוצאו להורג החטופים הירש גולדברג-פולין, עדן ירושלמי, אורי דנינו, אלמוג סרוסי, כרמל גת ואלכס לובנוב הי"ד.

חטופים חמאס רפיח מלחמת חרבות ברזל דובר צה"ל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}