ט"ז אלול התשפ"ד
19.09.2024
פגישה טעונה

משפחות חטופים הטיחו בגלנט: "תמרון ברפיח הורג את הבן שלי"

משפחות חטופים המוחזקים בשבי חמאס נפגשו עם שר הביטחון, וזעקו כי "לחץ צבאי רוצח חטופים". גלנט הבהיר כי למרות היותו שר הביטחון, ההחלטה על המשך הלחימה היא של הממשלה כולה. הוא אמר כי קיימות הסכמות על 90% מהנושאים במו"מ, אך נותרו 10% "קשיחים"

משפחות חטופים הטיחו בגלנט: "תמרון ברפיח הורג את הבן שלי"
שר הביטחון יואב גלנט צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון

בפגישה טעונה שהתקיימה בין שר הביטחון יואב גלנט לבין משפחות חטופים, העלו בני המשפחות חששות כבדים לגורל יקיריהם שמוחזקים בשבי חמאס נוכח המשך הלחימה ברצועת עזה.

על פי הדיווח ב'חדשות 12', הפגישה התקיימה על רקע הידיעות על רצח ששת החטופים בידי חמאס במנהרה ברפיח והמבוי הסתום במגעים לעסקה.

במהלך הפגישה, שאלה אחת המשפחות את גלנט לגבי מצב המגעים לעסקה. השר השיב כי קיימות הסכמות על 90% מהנושאים, אך נותרו 10% "קשיחים" שאינם ניתנים לגישור. "השיחות תקועות, לא מפוצצות, אבל תקועות", אמר גלנט. "כרגע אין התקדמות לעסקה כי זה תקוע על ה-10%".

חשש מרכזי שעלה בפגישה נגע להמשך הפעילות הצבאית ברצועה. "מה קורה עם המשך הלחימה? לחץ צבאי רוצח חטופים", הטיחה אחת המשפחות. בתגובה, הסביר גלנט כי ההחלטה על המשך הלחימה היא של הממשלה כולה. "אני שר הביטחון", אמר גלנט. "אני מחליט על הפעלת הצבא, אבל אני גם שר אחד מתוך הממשלה וכרגע החלטת הממשלה זה להמשיך לחימה".

אחד מבני המשפחות הביע חשש מהתמרון ברפיח: "אתם תתמרנו ברפיח ואני בטוח שהבן שלי שם - כאחד החטופים שמקיפים את סינוואר, כמו שדווח בכלי תקשורת זרים - ואתם תהרגו אותו. תמרון בתוך רפיח הורג את הבן שלי".

גלנט הבטיח כי נעשים מאמצים רבים במטרה למנוע פגיעה בחטופים. "אנו משקיעים המון משאבים על מנת לאתר כל מידע ולהעבירו לשטח, על מנת לעשות כל מה שניתן כדי להימנע מפגיעה בחטופים", אמר השר.

מלחמת חרבות ברזל יואב גלנט חטופים משפחות חטופים רפיח צה"ל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}