ט"ז אלול התשפ"ד
19.09.2024
בוטל ההסכם

ראש המועצה הישראלי לראש העיר הבלגי: "כיצד היית מגיב?"

במועצה האזורית מגידו זועמים על השעיית הסכם ברית הערים התאומות שנחתם עם בריסל. בשנת 2012 חתמה המועצה האזורית מגידו על ברית ערים תאומות עם רובע אקסל, אחד מהרובעים המרכזיים והבולטים בעיר בריסל, בירת בלגיה

ראש המועצה הישראלי לראש העיר הבלגי: "כיצד היית מגיב?"
בריסל צילום: מרדכי לובעצקי

במועצה האזורית מגידו זועמים על השעיית הסכם ברית הערים התאומות שנחתם עם בריסל. בשנת 2012 חתמה המועצה האזורית מגידו על ברית ערים תאומות עם רובע אקסל, אחד מהרובעים המרכזיים והבולטים בעיר בריסל, בירת בלגיה. ב-12 השנים האחרונות היו חילופי משלחות וביקורים הדדיים בין שתי הרשויות, כך דווח בווינט.

"לפני מספר שבועות נדהמתי לגלות שבעקבות לחצים פוליטיים שהופעלו על ידי ראש הרובע אקסל והפגנות שהתקיימו מול בניין העירייה בדרישה לבטל את היחסים המיוחדים עם מגידו התקבלה החלטה להשעות את היחסים עד להתבהרות המצב. מועצת הרובע קיבלה את ההחלטה להשעות את היחסים בינינו", כתב גיל לין, ראש המועצה האזורית מגידו.
במכתב ששלח לראש העיר של רובע אקסל.

לין כתב: "אנו מועצה של קיבוצים ומושבים, כולנו רודפי שלום ומאמינים בשלום ובדו קיום. תמיד היינו בחזית המאבק בישראל לטובת שוויון זכויות ושמירה על זכויות אדם, ובעצם אנחנו האחרונים שהיינו אמורים לספוג כזו סטירה. אני מרגיש פגיעה אישית בהחלטה שלכם. בשיחתנו הצעתי שתבוא לבקר אותנו, לראות במו עיניך ותנסה להבין. אמרת לי שאתה לא יכול כי מסוכן בישראל. אתה צודק, מסוכן בישראל - עשרות רקטות, לפעמים מאות, נורות עלינו מידי יום. הן נורות על ידי חמאס, חיזבאללה, הג'יהאד האיסלאמי ואיראן, אבל אף ישראלי לא יסכן את ביקורך כאן.

אם היו יורים על העיר שלך עשרות טילים מידי יום, אלפי טילים בשנה, מה היית עושה? אם היו רוצחים עשרות חברים אישיים שלך, כיצד היית מגיב? אני לא יודע כיצד היית מגיב אם היו רוצחים 1,400 אזרחים בני עירך, אבל אני יודע מה הייתי עושה אם זה היה קורה אצלך: הייתי מארגן מיידית משלחת סיוע, הייתי מגיע בעצמי בראש המשלחת ומגיש עזרה, הייתי מחבק אותך ונותן תמיכה, הייתי פועל מתוך משמעות עמוקה, בסיסית ואנושית של המושג 'ברית ערים תאומות' כי ברית משמעותה היא שבשעתו הקשה ביותר של בן ברית, אתה נחלץ לעזרה ומושיט תמיכה".

לסיום כתב: "מה לא הייתי עושה? לא הייתי משעה את היחסים עימך בגלל שבחרת להגן על עצמך. לא הייתי משעה את היחסים  גם אם הייתי בטוח שאתה טועה. הייתי מדבר, מנסה לחבר, לשכנע, לעזור למצוא דרכים נוספות. זו המנהיגות שהייתי מצפה לה ממך, הצטערתי שבחרת אחרת. באכזבה גדולה, גיל לין".

 

מגידו בלגיה אנטישמיות בריסל מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}