י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024
יקדם עסקאות ביטחוניות

לראשונה בכנף ציון: נשיא המדינה ימריא לביקור מדיני בסרביה ואלבניה

במטרה לחזק את השותפויות הביטחוניות, האסטרטגיות והמדיניות בשעת המלחמה - נשיא המדינה יצא לביקור מדיני בסרביה. כמו כן, לראשונה, מנהיג ישראלי יבקר באלבניה, מדינה מוסלמית העומדת לצד ישראל אל מול ציר הרשע האיראני

לראשונה בכנף ציון: נשיא המדינה ימריא לביקור מדיני בסרביה ואלבניה
נשיא המדינה יצחק הרצוג צילום: קרדיט צילום: עמוס בן גרשום/ לע״מ

נשיא המדינה יצחק הרצוג ימריא מחר (רביעי) לבלגרד בירת סרביה, בהזמנת נשיא סרביה, אלכסנדר ווצ'יץ. משם, ימריא נשיא המדינה ביום חמישי לטיראנה בירת אלבניה, בהזמנת ראש ממשלת אלבניה, אדי רמה ונשיא אלבניה, בג׳רם בגג׳. המדינות, ידידות קרובות של ישראל, תומכות בה ללא סייג בפורומים בינלאומיים רבים ומקיימות שיתופי פעולה ביטחוניים ואסטרטגיים נרחבים עם ישראל.

במסגרת ביקורו הקצר, יקדם הנשיא את המאמץ העולמי לשחרורם של החטופים המוחזקים בשבי בעזה בידי ארגון הטרור חמאס, וכן יקדם שיתופי פעולה ביטחוניים, כלכליים ואסטרטגיים בין המדינות בכלל וכאלה הנוגעים למאמץ המלחמתי בפרט.

עם נחיתתו, יתקבל הנשיא על ידי שר החוץ של סרביה, מרקו ג׳וריץ׳, קרוב משפחתו של החטוף אלון אהל. בפתח ביקורו, יתקבל נשיא המדינה בטקס קבלת פנים רשמי על ידי נשיא סרביה, אלכסנדר ווצ'יץ', לאחריו, יקיימו הנשיאים פגישה מדינית. בהמשך יקיים נשיא המדינה פגישות מדיניות עם ראש ממשלת סרביה, מילוש ווצ'ביץ' ויו"ר הפרלמנט, אנה ברנביץ׳, ישתתף בטקס באנדרטה לזכר קורבנות השואה בעיר ויפגש עם חברי הקהילה היהודית. 

עם סיום ביקורו בסרביה, נשיא המדינה ימריא לטיראנה בירת אלבניה, שם יתקבל על ידי נשיא אלבניה, בג'רם בגג'. עם הגעתו, יקיימו הנשיאים פגישה מדינית. בהמשך הנשיא יקיים פגישות מדיניות וכלכליות עם ראש ממשלת אלבניה, אדי רמה ויו"ר הפרלמנט, אליזה ספירופלי. 

בהמשך, ייפגש הנשיא עם צאצאי אזרחים אלבניים, חסידי אומות העולם, שפעלו להצלת יהודים בשואה. את ביקורו יחתום הנשיא בטקס באנדרטה לזכר קורבנות השואה ולציון הצלת היהודים באלבניה, בהזמנת ראש עיריית טיראנה, אריון וליאי ובהשתתפות הקהילה היהודית. 

לביקור הנשיא תתלווה משלחת כלכלית מטעם מכון הייצוא, התאחדות התעשיינים, התאחדות לשכות המסחר, רשות החדשנות ומשרד החוץ שתקיים פגישות עבודה מקומיות לקידום שיתופי פעולה תעשייתיים וכלכליים.

בהיעדר טיסות ישירות לשתי המדינות בלו"ז הקיים, ובהתאם להנחיית החשב הכללי באוצר שלא לקיים מכרז לחכירת מטוס (בהמשך לאימוץ דו״ח ועדת גולדברג), ובירור שנערך בעניין זה גם מול לשכת היועצת המשפטית לממשלה - ימריא נשיא המדינה לביקורו המדיני במטוס "כנף ציון".

יצחק הרצוג אלבניה סרביה כנף ציון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}