י"ח אלול התשפ"ד
21.09.2024

יו"ר ההסתדרות הלאומית: "המונופול של ההסתדרות הכללית יישבר"

"המרקם בין המעסיק לעובד עדין מאוד", אמר יואב שמחי, יו"ר ההסתדרות הלאומית בעקבות כישלון שביתת ההסתדרות הכללית, "זהו חוסר אחריות שזעזע אותי" | עוד אמר כי "בקרוב יסתיימו השביתות הפוליטיות"

יו"ר ההסתדרות הלאומית: "המונופול של ההסתדרות הכללית יישבר"
ההסתדרות צילום: דוברות ההסתדרות הלאומית

פאנל בנושא "יחסי עבודה קיבוציים בשעת חירום" עמד במרכז הדיון בכנס בנושא עולם העבודה שנערך על ידי התאחדות התעשיינים בישראל. במהלך הפאנל, יואב שמחי, יו"ר ההסתדרות הלאומית, לא חסך ביקורת על שביתת ההסתדרות הכללית בשבוע שעבר, ותיאר אותה כ"כישלון חרוץ" המבשר על סוף עידן השביתות הפוליטיות.

הכנס, מהגדולים והמרכזיים בתחום עולם העבודה, נערך על ידי התאחדות התעשיינים בישראל, בהשתתפות עשרות אנשי עסקים, מנכ"לים עורכי דין המתמחים בעולם העבודה ובכירים במגזר העסקי. בפאנל שבו נכח יו"ר ההסתדרות הלאומית, השתתף גם ישראל אוזן, מנכ"ל משרד העבודה.

שמחי פתח את דבריו בביקורת נוקבת על ההחלטה לשבות, תוך שהוא מדגיש את "חוסר האחריות והרגישות למצב הכלכלי של העובדים" שלדבריו "זיעזע אותו". עוד אמר, כי "הפגיעה וההכרחה של העובדים היה קו אדום - שלא היה צריך לחצות".

שמחי הרחיב את הביקורת והתייחס לפגיעה ב"שורש יחסי העבודה", תוך שהוא מדגיש כי "המרקם בין המעסיק לבין העובד עדין מאוד". לדבריו, בניגוד לנמלי הים שלא שבתו בזכות התחרות, ההסתדרות הכללית פגעה קשות ביחסי העבודה.

שמחי לא חסך ביקורת גם מיו"ר ההסתדרות הכללית, ארנון בר דוד, אותו הוא האשים בכך ש"שבת על חשבון העובדים". לדבריו, ההסתדרות הלאומית מנהלת מוקד חירום להשיב לעובדים שלו את כספם.

בסיכומו של דבר, שמחי הבהיר כי התחרות היא המפתח לסיום עידן השביתות הפוליטיות, וכי רק בכך יושם קץ לתקופה סוערת זו והשפעתה על יחסי העבודה בישראל. שמחי צופה כי בקרוב יבוא קץ לעידן השביתות הפוליטיות, וזאת בזכות התחרות שתיווצר. לדבריו, "כשתהיה תחרות אמיתית בין ההסתדרויות והמונופול של ההסתדרות הכללית יישבר - וזה יקרה בקרוב, יסתיימו השביתות הפוליטיות".

ההסתדרות הלאומית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}