י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024
לאמריקאים לא אכפת

"נסראללה והאיראנים מתעתעים בעולם המערבי"

אלוף במיל' גרשון הכהן, מפקד הגיס המטכ"לי לשעבר על חיזבאללה: "ארגון התנגדות המחויב למלחמה עם ישראל לנצח" • על ארה"ב: "גורמים למלחמה להתמשך ללא סוף"

"נסראללה והאיראנים מתעתעים בעולם המערבי"
מטוס קרב בשמי הצפון צילום: אייל מרגולין, פלאש 90

מפקד הגיס המטכ"לי לשעבר, אלוף (מיל') גרשון הכהן שוחח עם גדי נס ב-104.5fm על הגזרה הצפונית מול החיזבאללה.

"לאמריקנים יש אינטרס אחד עד הבחירות והוא מה שמוביל אותם - למנוע הסלמה אזורית בכל מחיר. הם ממשיכים לראות באיראן את המפתח ליציבות במזרח התיכון".

לדבריו, "הם רוצים רק למנוע הסלמה, לא איכפת להם מעשרות אלפי ישראלים שנאלצו לפנות את ביתם, הם יודעים שמהלך צבאי ישראלי לתוך לבנון הוא הדבר היחידי שיכול לשנות את המצב והם מונעים אותו כי זה יכול להביא להסלמה ולצרף את איראן לתוך המלחמה- הם רוצים כמה שפחות סיכוני הסלמה, זה אומר שבמידה רבה, במדיניות הזאת, הם גורמים למלחמה להתמשך ולהתמשך ללא סוף". "כדי להביא לסיום המלחמה ללא כניעה ישראלית צריך לעשות כמה מהלכים, זה הסיפור", טען.

עוד: "עם חיזבאללה אין לנו עימות שהוא סכסוך שמגיעים  בסופו להסדר והעניין נגמר. לכן, גם כשנסוגנו מלבנון במאי 2000 העניין לא רק שלא נגמר, אלא, התחיל מחדש בקצב אחר, מה שאומר שנסראללה והאיראנים מתעתעים בעולם המערבי".

"נסראללה נלחם בישראל מה-8 באוקטובר, בשביל הפלסטינים, הוא רוכב על גל האהדה שמקבלים הפלסטיניים בעולם המערבי- והוא נלחם בישראל כי הוא ממצה את ההזדמנות לשחרור ירושלים והשמדת ישראל, זו התכלית שלו".

 "בעצם, חיזבאללה הוא ארגון התנגדות, המחויב ג'יהאדית למלחמה לנצח נגד ישראל עד שתושמד", הסביר.

"גם אם יהיה הסדר, הוא יהיה זמני בו הם יצטיידו באמצעי לחימה חדשניים שיש היום בידי איראן, המופעלים נגד אוקראינה בידי הרוסים, הם כבר נמצאים בחלקם בזירה, והם יבואו בהיקפים גדולים. זה שמנה לחלוטין את יחסי הכוחות".

בהמשך השיחה נשאל מה הם הקווים האדומים שישראל הציבה בלחימה מול לבנון, נזכיר שביום שני פגע כטב"מ בבניין מגורים בעיר נהריה, מה שמסמל את עליית המדרגה בתקיפות מצד חיזבאללה. האלוף (מיל') השיב: "בחודש האחרון חיזבאללה יורה  בלי להסס על נהריה שהיא לא מטרה צבאית, הוא מגדיל את הקצב וההיקף. ברור שגם אם מחר נגיע להפסקת אש יהיה קשה מאוד להחזיר את התושבים לביתם".

אתה רואה את המלחמה עם לבנון קרובה מתמיד? "לא יודע. זו לא פעם ראשונה בה ביקר מפקד פיקוד המרכז האמריקני בצפון. מניח שהוא בקיא לחלוטין והראו לו את כל התוכניות המבצעיות. ברור שכדאי לישראל שמלחמה כזו תהיה מתואמת עם האמריקנים, כי הם משתתפים במאמץ ההגנתי אם איראן תחליט לעשות עוד ליל הארבעה עשר באפריל עם טילי שיוט, טילים בליסטיים  וכטב"מים ועוד. בקיצור נראה לקראת ה-7 באוקטובר 2024  יכולות להיות תפניות לא רק מצידנו, גם מצד האויבים".

חיזבאללה לבנון גרשון הכהן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}