ט"ז אלול התשפ"ד
19.09.2024
נערכים למלחמה

שר הביטחון גלנט: "מעבירים את מרכז הכובד צפונה. תהיו מוכנים, זה לא דומה לדברים אחרים"

במהלך ביקורו בגבול הצפון, הצהיר שר הביטחון על העברת מרכז כובד פעילות צה"ל לגבול הצפון, כשהוא מדגיש את המוכנות לפעולה קרקעית: "תעשו את כל מה שאתם צריכים, תנצלו את הזמן כמו שצריך, כי ברגע שזה מגיע - זה קורה"

שר הביטחון גלנט: "מעבירים את מרכז הכובד צפונה. תהיו מוכנים, זה לא דומה לדברים אחרים"
גלנט בגבול הצפון צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון

שר הביטחון יואב גלנט הגיע הבוקר (שלישי) לגבול הצפון, שם השתתף בשיח מפקדים לסיכום תרגיל של חטיבה 9, בהובלת מפקד החטיבה אלוף משנה רועי מניס ותת-אלוף קובי הלר, מפקד המרכז לאימונים ביבשה.

במהלך הביקור, קיבל סקירה מקיפה על פעילות החטיבה, הן בסיכול מחבלים והן בהגנת היישובים בגבול הצפון, וכן על התרגיל המדמה לחימה בעומק בשטח לבנון.

שר הביטחון גלנט הדגיש בפני הלוחמים את השינוי האסטרטגי המתרחש בצה"ל: "מעבירים את מרכז הכובד צפונה, אנחנו לקראת השלמת המשימות שלנו בדרום, אבל יש לנו כאן משימה שהיא משימה שלא בוצעה – המשימה הזאת זה לשנות את המצב הביטחוני ולהחזיר את התושבים אל הבתים שלהם".

גלנט בצפון צילום: שחר יורמן

באמירה זו, גלנט הבהיר כי צה"ל נמצא בעיצומה של הכנה אינטנסיבית לפעולה בצפון, במקביל לסיום המשימות בדרום. הוא התייחס להנחיות שהעביר לכוחות בדרום, שיישמו את המשימות בהצלחה, תוך שהוא מדגיש את הצורך בהיערכות מהירה גם בגזרה הצפונית: "את ההנחיות האלה שאתם מחכים להן כאן היום, נתתי בדרום וראיתי את הכוחות פועלים... זה יגיע גם כאן ואתם צריכים להיות ערוכים ומוכנים לבצע את המשימה הזאת".

גלנט אף הרחיב בנוגע למוכנות הכוחות לפעולה קרקעית רחבה: "אנחנו מסיימים לאמן את כל הסד"כ לקראת פעולה קרקעית בכל ההיבטים שלה – מהמסגרת הפלוגתית ועד המסגרת הפיקודית והדבר הזה הוא חץ דרוך, מוכן לפעולה, אנחנו נדע מתי להפעיל אותו". בכך הוא הדגיש את העוצמה והנחישות של צה"ל במוכנות לביצוע המשימות הקרקעיות.

בהמשך, שיבח שר הביטחון את הלוחמים על מקצועיותם ועמידתם במשימות המורכבות לאורך השנה האחרונה. הוא פנה אליהם בנימה אישית והוסיף: "אתם תעשו את כל מה שאתם צריכים, תנצלו את הזמן כמו שצריך, כי ברגע שזה מגיע - זה קורה״. ״ראיתי כבר בהרבה נסיבות שבהן עמדתי ליד לוחמים שאמרו לי: ״רק מדברים״. אחרי שבוע פגשתי אותם בשטח, בתוך השטח. תהיו ערוכים, זה לא דומה לדברים אחרים, יש לכם יכולת מלאה לבצע את המשימות בהתאם למה שאתם מתאמנים. תודה לכם, תודה למשפחות שתומכות אתכם ותודה למפקדים"

מלחמת חרבות ברזל לבנון חיזבאללה צה"ל יואב גלנט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}