י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024
"חוויות אמיתיות ואותנטיות"

תקדים עולמי: המדינה שמבקשת להגביל את הגישה לאינטרנט לבני הנוער

אוסטרליה עשויה להפוך לחלוצה עולמית במאבק נגד השפעות המדיה החברתית על ילדים, עם חקיקה חדשה שתאסור על קטינים להשתמש ברשתות החברתיות. החוק צפוי לקבוע גיל מינימום לגישה לפלטפורמות הדיגיטליות

תקדים עולמי: המדינה שמבקשת להגביל את הגישה לאינטרנט לבני הנוער
אילוסטרציה. למצולם אין קשר לכתבה צילום: pixabay

בתקדים עולמי אפשרי, ממשלת אוסטרליה מתכננת לחוקק חוק חדש שיגביל את השימוש של ילדים ברשתות החברתיות, כך ע"פ הדיווח בכאן חדשות. ראש הממשלה האוסטרלי, אנתוני אלבניזי, הצהיר היום (שלישי) כי החוק יגדיר גיל מינימלי שבו יוכלו אזרחי המדינה לגשת לפלטפורמות החברתיות.

המהלך נובע מהחשש לבריאותם הפיזית והנפשית של הילדים, כאשר מחוקקים באוסטרליה מביעים דאגה מהשפעות המדיה החברתית על בני הנוער. למרות שגיל המינימום לשימוש טרם נקבע רשמית, הערכות מצביעות על כך שהחוק יגביל את השימוש ברשתות החברתיות לגילאים שבין 14 ל-16.

ראש הממשלה אלבניזי הדגיש את מטרת החוק באומרו: "אני רוצה לראות ילדים משחקים בשדות ובמגרשי הספורט במקום להיות דבוקים למסכים. המדיה החברתית, כפי שאנו יודעים, גורמת לנזקים חברתיים רבים ואנו רוצים להעניק לילדים חוויות אמיתיות ואותנטיות".

אם החוק יאושר, אוסטרליה תהפוך לאחת המדינות הראשונות בעולם שתנקוט בצעדים כה משמעותיים להגבלת גישת ילדים לרשתות החברתיות. בעבר, ניסיונות דומים באיחוד האירופי נכשלו עקב חששות לפגיעה בזכויותיהם של קטינים לגישה חופשית לאינטרנט.

עם זאת, ישנם מתנגדים למהלך. אחד הבולטים בהם הוא דניאל אגנוס, מנהל המרכז לחקר תקשורת מקוונת באוניברסיטת קווינסלנד, שכינה את הצעד "טיפשי". לדבריו, הגבלת השימוש ברשתות החברתיות "תמנע מבני הנוער השתתפות חיונית ובריאה בעולם הדיגיטלי של היום". 

האם אוסטרליה תוביל את המאבק לשמירה על בריאות הילדים או תעורר ויכוח עולמי על זכויות קטינים? ימים יגידו.

אינטרנט דיגיטל בני נוער חוק חדש טכנולוגיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}