ט"ז אלול התשפ"ד
19.09.2024
אופטימיות אמריקאית

בלינקן על העסקה: 90% מהנושאים כבר מוסכמים

מזכיר המדינה בלינקן התייחס למגעים לעסקת חטופים, וטען: "90% מהנושאים כבר מוסכמים אבל 10 המטרים האחרונים הכי קשים" | על הרג הפעילה האמריקנית: "בלתי מוצדק, אף אחד לא צריך להיות בסכנה"

בלינקן על העסקה: 90% מהנושאים כבר מוסכמים
אנתוני בלינקן בישראל צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90

שר החוץ האמריקני אנתוני בלינקן התייחס בלונדון למגעים לעסקת חטופים, וחזר על הטענה האמריקנית לפיה רוב גדול של הנושאים הנידונים נמצאים בהסכמה בין הצדדים. 

בלינקן אמר: "90% מהנושאים כבר מוסכמים אבל 10 המטרים האחרונים הכי קשים; אנחנו עובדים באינטסיביות עם הקטרים והמצרים לגשר על הפערים כדי להציג את ההצעה להסכם בקרוב מאד". 

בלינקן אף התייחס להרג הפעילה האמריקנית איסנור אזרי איגי, שהיום פירסם צה"ל תחקיר ראשוני על נסיבות מותה. בלינקן אמר: "ההרג שלה היה בלתי מוצדק, אף אחד לא צריך להיות בסכנה ושיירו בו בהפגנה". 

לצד זאת טען: "הכוחות הישראלים צריכים לעשות כמה שינויים באופן פעילותם בגדה המערבית. ראינו מקרים בהם הכוחות הסיטו מבט במקרים בהם מתנחלים נקטו באלימות נגד פלסטינים.  זוהי האזרחית האמריקנית השנייה שנהרגה על ידי כוחות ישראלים, זה בלתי מקובל". 

בלינקן אף אישר רשמית את הדיווח האמריקני מהשבוע שעבר בו מטען כי רוסיה קיבלה מאיראן משלוחים של טילים בליסטיים. בלינקן אמר: "נודיע היום על סנקציות נוספות נגד איראן". 

עוד הוסיף בלינקן: "פוטין נשען באופן הולך וגובר על סיוע מאיראן וצפון קוריאה... רוסיה משתפת עם איראן ידע טכנולוגי, כולל בתחום הגרעין".

אנתוני בלינקן מלחמת חרבות ברזל ארצות הברית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}