ט"ז אלול התשפ"ד
19.09.2024
קראו תהילים

בוגרי ביה"ס היהודי שנפצעו קשה בעזה ובאוקראינה - פתחו את שנת הלימודים

שני חיילים יהודיים שרגליהם נפגעו - האחד בחזית האוקראינית והשני בחזית העזתית, פתחו את שנת הלימודים בבית הספר היהודי באודסה, עם פרק תהילים | בעשרות בתי הספר של 'אור אבנר - חב"ד' במדינות ברית המועצות לשעבר, "הצלצול הראשון" נפתח עם תפילה לשנה חדשה ושקטה, בצל המלחמה המתעצמת

בוגרי ביה"ס היהודי שנפצעו קשה בעזה ובאוקראינה - פתחו את שנת הלימודים
החייל ויקטור קובצ'עק עם הרב וולף צילום: באדיבות המצלם

זה היה רגע מצמרר. ויקטור קובצ'עק, חייל אוקראיני-יהודי שנפצע קשה בחזית האוקראינית, התקדם עם הקביים שלו לעבר הבמה במעמד פתיחת שנת הלימודים בבית הספר היהודי באודסה, כשהוא נעזר ברבו ומורו הרב אברהם וולף המכהן כרב דרום אוקראינה. ויקטור, שרגליו משותקות לחלוטין וחייו ניצלו בנס גדול, נטל את המיקרופון והחל לקרוא לאט וברור את פרק כ' בתהילים, לרפואתם של כלל הפצועים ולשנה חדשה, בריאה ושקטה. 

ויקטור, הוא בוגר בית הספר היהודי בעיר אודסה, שחגגה השבוע חצי יובל לבית הספר, שגידל דורות של יהודים מאז נפתח. תפילתו של ויקטור, הייתה הסימן המובהק לפתיחת שנת לימודים נוספת בצל המלחמה הקשה שרק הולכת ומתעצמת במדינה. 

מיד לאחר ויקטור, נראה על המרקע יוסף יצחק טודוראן, חייל יהודי, אף הוא בוגר של בית הספר, שנפצע בחזית העזתית ורגלו נפצעה. בשידור חי הוא קרא פרק תהילים לניצחון ישראל במלחמה. עיניהם של ההורים, הצוות וכלל המשתתפים, דמעו מהתרגשות. 

לצד אודסה, נפתחו עשרות בתי ספר של 'אור אבנר' בעשרות מדינות ברית המועצות לשעבר; ברוסיה, באוקראינה ובמדינות נוספות. בתי ספר גדולים שוכנים בערים רוסטוב, ז'יטומיר ובקייב הבירה. בזו האחרונה, נדהמו לגלות ביום פתיחת הלימודים, כי רק שעות קודם לכן נפלו רסיסים של טילים - בתוך מתחם בית הספר. 

פתיחת בתי הספר היהודיים נערכה עם חגיגות מרגשות, בחלקן העניקו לתלמידים ציציות חדשות. שלוחי חב"ד נשאו דברי תורה בפני ההורים וחיזקו אצלם את תחושת הגאווה היהודית והזכות הגדולה שילדיהם מתחנכים במוסדות יהודים. 

שלל הפקות חינוכיות ואביזרי עזר ייעודיים הושקו על ידי הצוות החינוכי של 'אור אבנר' לקראת פתיחת שנת הלימודים, ובהם 'יומן לתלמיד' מושקע, המשלב בתוכו את לוח השנה היהודי, חגים, מועדים ותאריכים חסידיים מיוחדים. 

על רק המלחמה, לאלפי תלמידי בתי הספר באוקראינה, חולקו ביום הראשון ללימודים מתנה מיוחדת של רשת חב"ד JRNU - 'מחזירי אור' מיוחדים שמקיפים את היד. מחזירי האור נועדו לאפשר סוג התמודדות עם הפסקות החשמל שהפכו לשגרה במדינת המלחמה. בכל ערב עלטה מוחלטת נופלת על הרחובות בשל הפסקות החשמל והדבר מהווה סכנת חיים להולכי הרגל.

מלחמת אוקראינה רוסיה מלחמת חרבות ברזל אודסה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}