ט"ז אלול התשפ"ד
19.09.2024
כולל סינוואר

התובע בהאג ביקש צווים דחופים נגד נתניהו וגלנט

קארים חאן הודיע שהוא מבקש להוציא צווי מעצר דחופים נגד ראש הממשלה, שר הביטחון - וכמו גם מנהיג חמאס יחיא סינוואר. ההערכה בישראל שהרכב הקדם משפט ייענה לבקשה של התובע הכללי ויוציא את צווי המעצר

התובע בהאג ביקש צווים דחופים נגד נתניהו וגלנט
בנימין נתניהו ויואב גלנט צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

התובע הראשי של בית הדין הבינלאומי הפלילי בהאג, קארים חאן, הודיע היום (שלישי) כי הוא מבקש להוציא באופן דחוף צווי מעצר נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר הביטחון יואב גלנט, ונגד מנהיג חמאס יחיא סינוואר ומוחמד דף (שחוסל), "כדי שלא יסכנו את המשך החקירה וכדי למנוע את המשך הפשעים המתבצעים בעזה".

"לנוכח ההחמרה במצב בישראל והמשך הפשעים, התביעה מבקשת שהרכב קדם משפט יכריע בבקשות לצווי מעצר נגד סינוואר, רה"מ ישראל נתניהו ושר הביטחון יואב גלנט בדחיפות המירבית", כתב התובע האנטישמי. כדי לאזן, התובע מציין כי "הפשעים של לקיחת חטופים והרעבה הם פשעים מתמשכים".

התובע לא מרוצה שבית הדין "מושך את הזמן יותר מדי". בווינט דווח, כי ההערכה שהתובע פנה לבית הדין בבקשה הדחופה כדי שיוציא את הצווים עוד לפני הגעתו של רה"מ נתניהו לנאום בעצרת הכללית של האו"ם בסוף החודש.

ההערכה בישראל שהרכב הקדם משפט ייענה לבקשה של התובע הכללי קארים חאן ויוציא את צווי המעצר. גם אם יוחלט להוציא צווי מעצר נגד נתניהו וגלנט, אין זה אומר שהשניים ייעצרו אלא רק אם יגיעו לאחת מ-123 המדינות שחתומות על אמנת רומא. ארה"ב אינה כפופה, אך רבות ממדינות המערב כמו בריטניה, צרפת וקנדה כן כפופות.

בין הדין הפלילי בהאג ראש הממשלה נתניהו מלחמת חרבות ברזל חמאס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}