ט"ז אלול התשפ"ד
19.09.2024
החקירה נמשכת

תחקיר ראשוני של צה"ל: כך נהרגה הפעילה האמריקנית

צה"ל פרסם תחקיר ראשוני על מותה של הפעילה הפרו פלסטינית אמריקאית-טורקית איישנור אזגי אייגי, שנהרגה בשומרון. הפעילה נפגעה מירי שכוון לעבר מפרי סדר. "האירוע התרחש במהלך התקהלות אלימה של עשרות חשודים פלסטינים, שהבעירו צמיגים ויידו אבנים"

תחקיר ראשוני של צה"ל: כך נהרגה הפעילה האמריקנית
פעילות כוחות צה"ל באזור יהודה ושומרון צילום: דובר צה"ל

דובר צה"ל פרסם את התחקיר הראשוני על האירוע בו נהרגה אזרחית זרה, איסנור אזגי איגי, בצומת ביתא בשומרון, האירוע תוחקר בשטח על ידי המפקדים.

מהממצאים עולה כי בסבירות גבוהה האזרחית נפגעה כתוצאה מפגיעה עקיפה ולא מכוונת של ירי כוח צה"ל, שכוון לעבר מסית מרכזי. האירוע התרחש במהלך התקהלות אלימה של עשרות חשודים פלסטינים, אשר הבעירו צמיגים ויידו אבנים לעבר הכוחות בצומת ביתא.

מצה"ל נמסר: "בעקבות המקרה נפתחה חקירה של המשטרה הצבאית החוקרת, עם סיומה יועברו הממצאים לבחינת הפרקליטות הצבאית. ישראל העבירה את בקשתה לבצע נתיחה של הגופה. צה"ל מצר על מותה של האזרחית  איסנור אזגי איגי".

הפעילה נורתה למוות ביום שישי במהלך הפרת סדר ביישוב הפלסטיני ביתא סמוך לשכם. הפלסטינים טענו כי היא נפגעה בראשה מירי של צה"ל, ובצבא טענו: "בסבירות גבוהה האזרחית נפגעה כתוצאה מפגיעה עקיפה ולא מכוונת של ירי כוח צה"ל".

מלחמת חרבות ברזל טורקיה ארצות הברית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}