י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024
הסיוע למוסקבה

באוקראינה מזהירים את איראן לאחר הדיווח: "השלכות הרסניות ובלתי-הפיכות ליחסים"

משרד החוץ בקייב זימן את הממונה על שגרירות איראן באוקראינה לבירור לאחר הדיווח לפיו האיראנים מעבירים טילים למוסקבה | בקרמלין מכחישים: "לא כל פרסומים המכילים תכנים כאלו הם אמת"

באוקראינה מזהירים את איראן לאחר הדיווח: "השלכות הרסניות ובלתי-הפיכות ליחסים"
נשיא אוקראינה זלנסקי צילום: לשכת הנשיא

באוקראינה זועמים לאחר הדיווח ב"וול סטריט ג'ורנל" לפיו האיראנים מעבירים לרוסיה טילים בליסטיים. משרד החוץ האוקראיני זימן את הממונה על שגרירות איראן באוקראינה לשיחה, בה הובהרו השלכות צעד שכזה. 

בהודעת משרד החוץ האוקראיני נכתב: "לדיפלומט האיראני הוברה בצורה חריפה אזהרה לפיה, אם יאושר דבר העברה מצד איראן של נשק בליסטי למדינת התוקפן – יהיה הדבר בעל השלכות הרסניות ובלתי-הפיכות ליחסים הדו-צדדיים בין האיראנים לאוקראינים".

במקביל, בעוד באיראן הרשמית הכחישו את הדיווח - חבר בוועדת החוץ והביטחון של הפרלמנט האיראני, אחמד באחשאיש, אישר כי אכן הועברו טילים בליסטיים למוסקבה. 

מהצד השני, דובר הקרמלין דמיטרי פסקוב אמר היום כי "לא כל פרסומים המכילים תכנים כאלו הם אמת". גם נציגות איראן באו"ם הכחישה את דיווח האמריקני.

נזכיר כי לפני מספר ימים דווח כי גורמי מודיעין באירופה אמרו בחודש שעבר כי עשרות אנשי צבא רוסים שוהים באיראן ומתאמנים בתפעול מערכת הטילים. גורמי המודיעין ציינו כי החוזה בין רוסיה לאיראן נחתם כבר בדצמבר האחרון, וכי סוכם בו על העברת טילי "פאתח 360" ומערכת טילים בליסטיים נוספת שנבנתה באיראן בשם "אבאביל".

לפי "וול סטריט ג'ורנל", משלוח הטילים יצא לפועל. "הטילים הועברו", אמר גורם אמריקני לעיתון. גורמים במערב ציינו כי איראן צפויה להמשיך להזרים כלי נשק לרוסיה.

איראן אוקראינה רוסיה טילים בליסטיים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}