י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024
מסר תקיף

ראש הישיבה: "אסור להכנע להתערבות משרד החינוך ברוחניות הסמינרים"

את הדברים אמר ראש הישיבה הגר"ד לנדו בכנס חירום שנערך בביתו לחברי איגוד מנהלי הסמינרים בעקבות התערבות חמורה של המחוז החרדי בניהול ורוחניות הסמינרים

ראש הישיבה: "אסור להכנע להתערבות משרד החינוך ברוחניות הסמינרים"
כינוס הסמינרים אצל רה"י הגר"ד לנדו צילום: באדיבות המצלם

כנס חירום 'של איגוד מנהלי הסמינרים' נערך במעונו של ראש הישיבה הגאון רבי דב לנדו, בעקבות התערבות של מנהל המחוז החרדי במשרד החינוך בתכני הלימוד בסמינרים ובקבלת תלמידות שאינן עונות לארחות חיים חרדיים.

הכנס נערך בהשתתפות ראש הישיבה הגר"ש שטיינמן וראש ישיבת ארחות תורה הגרב"ד דיסקין וכאמור, חברי הנהלת האיגוד שהעלו בדבריהם את ההתפחויות החמורות האחרונות.

לדברי מנהלי הסמינרים: אחד המקרים החמורים שהתרחשו לאחרונה הוא ניסיון התערבות בוטה בהודעה של משרד החינוך על קליטת תלמידה שמנהלת אורחות חיים שאינם תואמים למגזר החרדי וברור שגם לא למוסד החינוכי.

למרות אי ההתאמה המובהקת במכתב ששלח המחוז החרדי, נדרש הסמינר לקבל את התלמידה.

ראש הישיבה הגר"ד לנדו הביע זעזוע רב מהדברים, ואמר כי על מנהלי המוסדות לעמוד איתן ולא להכנע להתערבויות חמורות שעשויות לפגוע בכל מרקם החינוך השמור עליו עמלים אנשי החינוך בסמינרים.
הוא חיזק את ידי המנהלים ואמר כי אסור בשום אופן להכנע להתערבויות ברוחניות הסמינרים השומרים על גחלת הקודש ומעבירים את דרך החינוך המסורה לנו לדורות הבאים.

 

הרב דב לנדו איגוד הסמינרים הרב שרגא שטיינמן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}