ט"ז אלול התשפ"ד
19.09.2024
בניגוד לממשלתו

הרב הראשי של דרום אפריקה: הפסקת אש אינה מתקבלת על הדעת"

הרב וורן גולדשטיין, רבה הראשי של דרום אפריקה, פרסם סרטון המזהיר מפני הפסקת אש עם חמאס, ותקף את הלחץ על ישראל. "כאשר בשם שוויון מוסרי כוזב, מפקירים את ישראל, לזאבים הפרועים של חמאס, הם מחזקים את כוחות הטרור - והמטרה הבאה תהיה המערב עצמו" אמר

הרב הראשי של דרום אפריקה: הפסקת אש אינה מתקבלת על הדעת"
הרב וורן גולדשטיין צילום: באדיבות המצלם

על רקע הנחיית שר החוץ ישראל כ"ץ, לאנשי משרד החוץ לנהל קמפיין דיפלומטי כדי ללחוץ על דרום אפריקה לא להמשיך בהליך בבית הדין הבינלאומי בהאג, בטענה להפרת אמנת רצח העם מצד ישראל במלחמה בעזה, הרב הראשי של דרום אפריקה יוצא בתקיפות נגד ממשלתו.

הרב וורן גולדשטיין, הרב הראשי של דרום אפריקה, פרסם סרטון המזהיר מפני הפסקת אש עם חמאס, והתייחס ללחץ שישראל להסכים במשך חודשים.

הרב טען נגד הלחץ הבינלאומי להפסקת אש, ואמר שזה "לא רק נותן לגיטימציה לפעולות האלימות של חמאס, אלא גם נוטש את ישראל ברגע קריטי". הרב גולדשטיין אמר כי "הלחץ הבינלאומי להפסקת אש הוא לא מוסרי ומסוכן".

"במקום זאת, האו"ם, האיחוד האירופי ובוודאי בעלת בריתה הקרובה ביותר של ישראל, ארה"ב, צריכים לדרוש חד משמעית מחמאס לשחרר את כל החטופים ללא תנאי ומיד".

"בדרישה להפסקת אש במשא ומתן במקום כניעה", אמר, "העולם שולח לחמאס - ולכל הטרוריסטים הג'יהאדיסטיים - מסר מסוכן: לא משנה מה תעשה, לא משנה איזה רוע תעשה, תמיד תוכל לחלץ פשרות. ווויתורים. האלימות, ההפחדה והטרור שלך פועלים".

"כאשר ארה"ב, בריטניה והאיחוד האירופי, בשם שוויון מוסרי כוזב, מפקירים את ישראל, שותפתם הדמוקרטית, לזאבים הפרועים של חמאס, הם מחזקים את כוחות הטרור - והמטרה הבאה תהיה המערב עצמו".

הוא ערך השוואות למלחמת העולם השנייה. "ב-1945, כאשר כוחות בעלות הברית התקרבו לניצחון במלחמה נגד גרמניה ויפן - שניהם אויבים אידיאולוגיים - לא הייתה הצעה להפסקת אש או פשרה, אין ספק שהמטרה הייתה כניעה ללא תנאי".

"לבקש מישראל לשאת ולתת על הפסקת אש עם חמאס כעת, כשהיא מנצחת במלחמה, יהיה כמו להגיד לבעלות הברית לעצור לפני ניצחון ולהשאיר את היטלר בשלטון בגרמניה המוחלשת".

"המסר לחמאס שנשמע בכל בירת העולם צריך להיות ברור ופשוט: כניעה ושחרור כל החטופים. ללא תנאי. מיד. ממשלת ישראל ועם ישראל חייבים לקבל את ההחלטות שהם רואים לנכון, אבל העולם חייב לומר לישראל: 'אנחנו נתמוך בכם. אנו נגבה אתכם עם כלי הנשק הדרושים ובכל כלי מדיני ודיפלומטי שעומד לרשותנו, עד שהחמאס ייכנע וישחרר את החטופים'"

הרב גולדשטיין הוסיף: "לא יכולה להיות התאמה או פשרה עם האידיאולוגיה המרושעת של הג'יהאד. הם חייבים להיות מובסים".

וורן גולדשטיין דרום אפריקה מלחמת חרבות ברזל חמאס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}