י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024
"הצופים היו מזועזעים"

"רע למדינת ישראל": זה מה שנחשף בסרט המסקרן "תיקי ביבי"

המלחמה שלנו בעזה היא מהמוצדקות בתולדות ישראל? "זה ברור שהסרט הזה מצייר תמונה פחות טובה הסברתית"

"רע למדינת ישראל": זה מה שנחשף בסרט המסקרן "תיקי ביבי"
ראש הממשלה בנימין נתניהו צילום: Yonatan Sindel/Flash90

הלילה (שלישי) הוקרן בפסטיבל טורונטו הסרט "תיקי ביבי", הכולל חומרים מחקירות ראש הממשלה בנימין נתניהו. מכיוון שהסרט מכיל קטעי חקירות, הוא אינו מאושר להקרנה בישראל.

לפי עדויות של אנשים שצפו ההקרנה המוקדמת של הסרט בקנדה, "הוא פוגע במדינת ישראל".

אביב בושינסקי, יועץ רה"מ לשעבר, סיפר על השיחות שלו עם מכריו מקנדה שצפו בסרט והסביר איך הפצת הסרט עלולה לפגוע באינטרסים של מדינת ישראל בעת מלחמה.

"אני דיברתי אתמול עם האנשים שאני עובד איתם בקנדה שצפו בטרום בכורה והם מכירים את ישראל לא רע והיו מזועזעים מהסרט. איך ששרה מתנהגת בחקירות, ואיך שנתניהו מובל על ידי בני משפחתו", שיתף בושינסקי. "על פי הסרט הם אמרו שנתניהו מאריך את המלחמה לצורך הישרדות פוליטית", הדגיש. 

"הסרט הזה פוגע במדינת ישראל. יש שם ציטוטים של בן גביר וסמוטריץ' בקולותיהם באופן קיצוני ביותר. כשאנחנו אומרים שהמלחמה שלנו בעזה היא מהמוצדקות בתולדות ישראל זה ברור שהסרט הזה מצייר תמונה פחות טובה הסברתית", אמר בהמשך. "אני מבין שנתניהו מנסה למנוע את פרסום הסרט", הוסיף.

לפי דיווח ב"מעריב", בסרט הוצגו גם קטעים מחקירותיו של בנו של רה"מ, יאיר נתניהו, ורעייתו שרה. בין היתר דווח כי יאיר נראה מטיח בחוקרים האשמות והשווה את המשטרה לשטאזי - המשטרה החשאית של גרמניה המזרחית. שרה נתניהו אמרה לחוקרים "למה אתם חוקרים אנשים על מתנות בין חברים? אתם רוצים להוריד את ראש הממשלה".

צופה נוספת סיפרה: "הסרט מצוין ומעורר חוסר נוחות גדול. הצגה חזותית של נתניהו וגם של העדים האחרים שנחקרו, האופן שהוא מתנהג לחוקרים, האופן שהוא מנסה להימנע מלענות על שאלות, האופן שהוא משקר לא נראה עד עכשיו".

כזכור, השטפטים בתיקי נתניהו דחו את בקשת באי כוחו של נתניהו להוציא צו מיידי שימנע את פרסום החומרים. קודם לכן, נתניהו ביקש מבית המשפט המחוזי בירושלים לאסור על פרסום תיעוד מחקירותיו. בבקשה דחופה שהגיש סנגורו של נתניהו עו"ד עמית חדד נטען כי אחד ממפיקי הסרט הוא העיתונאי רביב דרוקר, אשר לפי חדד: "הצהיר על עצמו ברבים כמתנגד פוליטי של ראש הממשלה".

תיקי ביבי בנימין נתניהו קנדה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 15 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}