ט"ז אלול התשפ"ד
19.09.2024
הטייה נגד ישראל

מחבר הדוח על ה-BBC תוקף: "הכותרות אפילו לא תואמות את הכתבות"

ד"ר אורן צור, אחד מהחוקרים שעומדים מאחורי הדוח שחשף את ההטייה השיטתית של ה-BBC נגד ישראל, תקף את הרשת הבריטית: "הם אפילו לא עומדים במה שהם כותבים בתוך הכתבה"

מחבר הדוח על ה-BBC תוקף: "הכותרות אפילו לא תואמות את הכתבות"
BBC צילום: Pixabay

ד"ר אורן צור, אחד החוקרים שעומדים מאחורי הדוח הבוחן את התנהלות רשת ה-BBC במלחמת חרבות ברזל, אשר חשף דפוס קבוע של הטיה נגד ישראל בסיקור - טען בריאיון ל"כאן רשת ב'" לפער משמעותי שגורם להדהוד הנרטיב הפלסטיני בכותרות.

צור אמר: "ההטייה גוברת בכותרות, הפער הוא פי 8 או פי 10 לטובת הנרטיב הפלסטיני. זאת אומרת שהם אפילו לא עומדים במה שהם כותבים בתוך הכתבה, וברור שרוב האנשים קוראים רק את הכותרות".

על העבודה על הדוח סיפר: "סרקנו מאות אלפי מאמרים בעזרת בינה מלאכותית והתוצאות חד משמעיות - הם ממסגרים פי שלוש או ארבע את הנרטיב הפלסטיני". 

לטענתט, בערוצים בערבית של הרשת המצב חמור אף יותר: "זה פי עשרות לטובת הנרטיב הפלסטיני. ממש שווה לאל ג'זירה. ולא אמורה להיות הטייה מול הסיקור ב-BBC הכללי, על פי המדיניות שלהם הם אמורים להיות שווים בדיווח". 

"הרבה אנשים שהיו מעורבים חתמו בראשי תיבות כי מפחדים מהתקפות ברשת", המשיך צור, "דוגמה להטייה - יש נטייה גבוהה לעמעם את זהות ההרוגים הישראלים ולהפוך אותם לחסרי אנושיות, להשתמש ב"הרוגים" במקום "אנשים" לעומת הפלסטינים, ולטשטש את זהות הרוצחים. ומצד שני, להשוות את אותם הישראלים למחבלים".

נזכיר כי הדוח בוחן כיצד סיקרה רשת ה-BBC את מלחמת ישראל נגד ארגון הטרור חמאס, ומעלה נתון מדהים לפיו ישראל מקושרת בסיקור הרשת עם פשעי מלחמה ורצח עם פי 14 יותר מחמאס. 

עורכי הדוח עשו שימוש בבינה מלאכותית כדי לבחון 9 מיליון מילים שנאמרו בהקשר של המלחמה, ב-11 החודשים האחרונים. הדוח מצא 1,553 הפרות של הנחיות העריכה של הרשת עצמה בסיקור הנושא.

BBC אנטישמיות חמאס מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}