י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024
טסלה מודל Y

זו שיאנית העולם במכירת רכבים חשמליים

מתחילת השנה נמכרו בנורבגיה 78,832 מכוניות חדשות. מתוכן 68,435 היו מכוניות חשמליות. 94% מהמכוניות שנמכרו בחודש שעבר בנורבגיה היו חשמליות

זו שיאנית העולם במכירת רכבים חשמליים
נורבגיה, מיצואניות הגז הטבעי הגדולות ביותר, מובילה ברישוי של רכב חשמלי חדש צילום: פורד

איזו מדינה היא שיאנית העולם במכירות רכב חשמלי? התשובה, שימו לב, אינה ישראל אלא נורבגיה. לפי נתונים שפורסמו באירופה, 94% מהמכוניות שנמכרו בחודש שעבר בנורבגיה היו חשמליות. בישראל אנו יכולים רק לחלום על כאלה מספרים, בהתחשב בעובדה שהיקף החדירה של רכב חשמלי לשוק הישראלי עומד כיום על כ 25%.

ומה בנוגע לנתונים של יתר השנה? אז למי שמטיל ספק וחושב לעצמו שבטח באוגוסט היה איזה מבצע על רכב חשמלי יש לנו חדשות: מתחילת השנה נמכרו בנורבגיה 78,832 מכוניות חדשות. מתוכן 68,435 היו מכוניות חשמליות, כלומר מתחילת השנה ועד סוף החודש שעבר 87% מהמכוניות שנמכרו בנורבגיה היו חשמליות.

אילו מכוניות גרמו לנורבגים להשתגע על חשמל באוגוסט? האמת היא שמכוניות מדגמים שמשווקים גם בישראל. המכונית הכי נמכרת במדינה היתה טסלה מודל Y שממנה נמכרו 2,107 יחידות. במקום השני עוד דגם שמוכר בישראל: וולוו 30 EV עם 932 יחידות. ואחרי הוולוו  סקודה אניאק עם 720 יחידות.

אחרי הסקודה אנו מוצאים עוד דגם שמשווק גם בישראל: ה-4 ID של פולקסווגן עם 584 יחידות ובמקום החמישי טויוטה BZ4X החשמלית כמובן עם 526 יחידות. איך הם עושים את זה? תמריצים: פטור מאגרות רישוי, פטור ממע"מ וכמובן גם הידיעה שהם עושים משהו למען כדור הארץ.

טסלה נורווגיה וולוו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}