ט"ז אלול התשפ"ד
19.09.2024
סוער

מה עובר על וואן זירו? המיזם השאפתני הוקפא, עשרות עובדים יפוטרו

חברת ג'נרלי האיטלקית הקפיאה את המיזם המשותף עם וואן זירו הישראלי להקמת בנק דיגיטלי באיטליה. בנוסף יפוטרו 23 עובדים

מה עובר על וואן זירו? המיזם השאפתני הוקפא, עשרות עובדים יפוטרו
וואן זירו צילום: מתוך גוגל פליי

חברת ג'נרלי האיטלקית הודיעה על הקפאת המיזם המשותף עם הבנק הדיגיטלי הישראלי וואן זירו להקמת בנק דיגיטלי באיטליה.

בכלכליסט פורסם כי על פי מכתב שנשלח לעובדי וואן זירו, מדובר בהשהייה זמנית בשל המצב הביטחוני בישראל, אך לפי הערכות מומחים בענף, הסיכוי שהפרויקט ייצא לפועל קלוש ביותר. חברת ג'נרלי סירבה להגיב על הנושא.

במקביל, למרות הגידול בפעילות הבנק, וואן זירו עדיין סובל מהפסדים כספיים. בתגובה לכך, הבנק מתכנן קיצוצים אשר יובילו לפיטורי 23 עובדים, המהווים כ-6.5% מכוח האדם שלו, המונה כ-350 עובדים. הפיטורים יתבצעו במספר חטיבות, כאשר חטיבת השירות תישאר מחוץ לתהליך זה.

ההודעה על הקמת המיזם המשותף נמסרה כבר בתחילת השנה, כאשר וואן זירו וג'נרלי תכננו להשיק את הבנק החדש באיטליה, בהתבסס על תשתית טכנולוגית של הבנק הישראלי. ג'נרלי, אחד משלושת הבנקים הפרטיים הגדולים באיטליה, שייך לקבוצת ג'נרלי – אותה קבוצה שהייתה בעבר בעלת השליטה בחברת הביטוח מגדל, עד למכירתה לשלמה אליהו בשנת 2012.

על פי התוכנית המקורית, הבנק החדש היה אמור לגייס מעל ל-100 עובדים מומחים בתחומי הפיתוח והבנקאות באיטליה, עם השקעה ראשונית של 40-50 מיליון דולר. ההשקה הייתה מתוכננת להתחיל באמצע 2024 ולהסתיים במהלך שנה לאחר מכן.

מנכ"ל וואן זירו, גל בר דעה, התייחס במכתב לעובדים להחלטה להקפיא את הפרויקט: "המלחמה הנוכחית הובילה לחוסר וודאות בשוק, מה שהכריח אותנו להשהות את התרחבותנו הבינלאומית שתוכננה מזה זמן רב." בר דעה הדגיש כי ההתרחבות לחו"ל הייתה חלק מהאסטרטגיה העסקית מתחילת הדרך, הכוללת פיתוח טכנולוגי מתקדם המאפשר גמישות בין-לאומית. "איטליה נבחרה כמדינה הראשונה בה נשיק את הפעילות החדשה, בשיתוף פעולה עם שותפים בינלאומיים בעלי שם," הוסיף.

עם זאת, חלק מהביקורת מופנית לכך שהבנק הכריז על המיזם בתחילת 2024, בעיצומה של המלחמה, מה שמעורר תהיות לגבי התכנון המקורי והצפי להתפתחויות עתידיות. 

וואן זירו שירותי בנקאות אוטומטיים פיטורי עובדים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}