ט"ז אלול התשפ"ד
19.09.2024
חרפה אנטישמית

פרו פלסטינים ערכו הפגנה מחוץ לבית ספר יהודי אורתודוקסי

תומך פרו-פלסטיני נעצר מחוץ לבית הספר יהודי באוסטרליה ובהמשך שוחרר. מפגינים תומכי חמאס הפגינו מחוץ לבית ספר כרמל האורתודוקסי בפרת'. בתמונה שפורסמה ב-X נראו שוטרים משוחחים עם הפעילים כשהם מניפים דגלי פלסטין

פרו פלסטינים ערכו הפגנה מחוץ לבית ספר יהודי אורתודוקסי
מפגינים מחוץ לבית הספר צילום: Australian Jewish Association

*פרו פלסטינים ערכו הפגנה מחוץ לבית ספר יהודי אורתודוקסי*

פרו פלסטינים אוסטרלים ערכו אתמול הפגנה מחוץ לבית הספר היהודי היחיד בפרת', כך דיווח ה-The Australian. בית ספר כרמל הוא בית ספר אורתודוקסי שנותן חינוך יהודי מגיל הרך ועד לתיכון, בית הספר היהודי היחיד הממוקם במערב אוסטרליה. על פי הדיווח, תומך פרו-פלסטיני נעצר מחוץ לבית הספר היהודי ובהמשך שוחרר כאשר קבוצת אנשים הפגינו סמוך לכניסה לבית הספר.

האגודה היהודית האוסטרלית תקפה את המפגינים על כך שהם הטרידו ילדים, וקבעה: "המחאה המקוממת הזו חוצה את כל הקווים האדומים. להביא את השנאה האנטי-ישראלית שלהם ממש ללב ליבה של הקהילה היהודית בפרת', כולל בית הספר היהודי היחיד בעיר".

"הקהילה שלנו לא נבהלת. הממשלה צריכה להתחיל להתייחס לזה ברצינות. ילדים יהודים מותקפים מחוץ לבית הספר כרמל, בית הספר היהודי היחיד בפרת'. שנאת 'פלסטין החופשית' שטפה את אוסטרליה כשממשלות הלייבור עומדת מנגד. כמה נמוך הם ירדו?".

שרי מרקסון, מנחה ברשת סקיי ניוז האוסטרלית גינתה את המפגינים: "מפגינים פלסטינים מטרידים מחוץ לבית ספר יהודי בפרת', הם בלתי מתקבלים על הדעת. אין נסיבות שבהן זה בסדר להפחיד את ילדי בית הספר. תתביישו לכם. ראש ממשלת המדינה, רוג'ר קוק, צריך להשמיע קול נגד זה, ולוודא שכל מי שמפגין מחוץ לבית ספר יורחק מיד".

האגודה היהודית האוסטרלית פרסמה תמונה של המפגינים ברשתות החברתיות עומדים מחוץ לשערי מרכז הקהילה היהודית בדיאנלה, פרת', שם נמצא בית הספר כרמל. בתמונה שפורסמה ב-X נראו שוטרים משוחחים עם הפעילים כשהם מניפים דגלי פלסטין ומחזיקים שלטים.

נשיא האגודה היהודית האוסטרלית, ד"ר דיוויד אדלר, אמר כי "המחאות התפשטו למרחקים למטרות בלתי הולמות לחלוטין. זה יוצא מכלל שליטה ומפריע מאוד, זה נפוץ בצורה לא הולמת וזה לא עוזר לפתור דברים בסכסוך במזרח התיכון", אמר.

ד"ר אדלר אמר שהאיומים אילצו בתי ספר יהודיים ומרכזים קהילתיים באוסטרליה להגביר את האבטחה שלהם. זו הסביבה שבה מתפקדת כיום הקהילה היהודית", אמר. "זה לא אוסטרלי ולא ערכים אוסטרליים נורמליים".

ד"ר אדלר אמר כי אוסטרליה זקוקה למנהיגות יעילה יותר מצד פוליטיקאים ורשויות אכיפת החוק בהתמודדות עם מצבים מסוג זה. "הממשלה הפדרלית, למרבה הצער די חלשה בהתמודדות עם זה ועם מה שקרה לקהילה היהודית באוסטרליה מאז ה-7 באוקטובר".

אוסטרליה אנטישמיות מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}