ט"ז אלול התשפ"ד
19.09.2024
ממתינים לאישור ישראלי

מצרים התירה לאבו מאזן להיכנס לרצועת עזה

בקהיר מעוניינים לחזק את מעמדו של יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן ברצועת עזה, לקראת "היום שאחרי" המלחמה ומעוניינים שיבקר ברצועה. בישראל מסרבים לאשר את הביקור

מצרים התירה לאבו מאזן להיכנס לרצועת עזה
מעבר רפיח צילום: דובר צה"ל

מצרים הסכימה לאפשר ליו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן להיכנס לרצועת עזה דרך מעבר רפיח אך דרשה שישראל תאשר את הביקור. ישראל סירבה. כך דיווח רועי קייס בתוכנית "הבוקר הזה" בכאן רשת ב.

דיפלומט ערבי מאחת ממדינות האזור אמר לכאן חדשות שהרשות הפלסטינית פנתה לא רק לישראל אלא גם למצרים כדי שתסייע לביקורו של אבו מאזן לרצועה דרך שטחה. המצרים, לא הביעו התנגדות לכך שאבו מאזן יגיע לקהיר וייכנס לעזה דרך מעבר רפיח, אך הם התנו זאת בכך שישראל תיתן את הסכמתה מה שלא קרה.

לפי הדיפלומט הערבי, מה שעומד מאחורי המוכנות המצרית לפתוח באופן חריג את מעבר רפיח בפני אבו מאזן הוא הרצון לחזק את נוכחותו בעזה ולראות את הרשות הפלסטינית שולטת בעזה ב"יום שאחרי", כולל בצד הפלסטיני של מעבר רפיח.

בכיר פלסטיני ברמאללה אמר בחודש אוגוסט שהרשות הפלסטינית העבירה לישראל בקשה רשמית לאפשר לאבו מאזן לבקר ברצועת עזה. על פי הבכיר, בבקשה שהועברה לישראל באופן כתוב במסמך רשמי, ביקש אבו מאזן להיכנס לרצועה דרך אחד המעברים הישראליים מעבר ארז או מעבר כרם שלום.

מלחמת חרבות ברזל עזה מצרים אבו מאזן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}