י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024
בטקס הצבאי

מבוכה לארדואן: חיילים נשבעו ל"טורקיה החילונית"

חיילים טורקים הרגיזו את נשיא טורקיה שהבטיח "לטהר את הצבא" מהאחראים, אחרי שמאות בוגרי מכללה צבאית נשבעו אמונים לאטאטורק, מייסדה החילוני של טורקיה. הצעד נתפס כקריאת תיגר על הממשלה האיסלאמיסטית

מבוכה לארדואן: חיילים נשבעו ל"טורקיה החילונית"
ארדואן בשלט רחוב בטורקיה צילום: פלאש 90

נשיא טורקיה רג'פ טאיפ ארדואן הודיע שינקוט צעדים חריפים נגד האחראים לאירוע שבו מאות חיילים טורקים נשבעו אמונים לצבא תוך שהם נושאים דווקא שבועה חילונית. המעשה נתפס על-ידי המבקרים כהבעת נאמנות למחנה המתנגד לארדואן, שהפכה בשני העשורים האחרונים את טורקיה למדינה שבה נוכחות הדת מתחזקת.

האירוע התרחש ב-30 באוגוסט, בטקס סיום שנערך במכללה הצבאית הטורקית באנקרה. כ-400 מהבוגרים התאספו בשדה, הניפו את חרבותיהם אל על וקראו "אנחנו חייליו של מוסטפה כמאל", כשכוונתם למייסד החילוני של טורקיה, מוסטפה כמאל אטאטורק. לאחר מכן הם נשבעו להגן על "טורקיה חילונית ודמוקרטית". מדובר בשבועה שבשנת 2022 הוחלט לחדול מהשימוש בה באקדמיה.

במהלך ועידה של בתי ספר איסלאמיים בעיר קוצ'אלי הדגיש ארדואן כי נפתחה חקירה בעניין והודיע כי "האנשים החצופים המעטים שהיו אחראים לזה יודחו. לא משנה מי הם, הם לא יכולים להיות חלק מהצבא", ושאל: "נגד מי אתם שולפים את חרבותיכם? כל הבדיקות הנחוצות מתנהלות כעת בעניין הזה. לא נאפשר לשיקולים פוליטיים לחדור לצבא שלנו. לא נעלים עין משום מצב שעלול לפגוע בצבא הטורקי, שידוע ברחבי העולם במשמעת הנוקשה שלו".

 

 

טורקיה רג'פ טייפ ארדואן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}