י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024
במשך שנים

בנקים עיראקים השתמשו במערכת אמריקאית להעביר כספים לאיראן

העיתון 'וול סטריט ג'ורנל' דיווח, כי לא ניתן היה לאתר כ-80% מהעברות בנקאיות של יותר מ-250 מיליון דולר מבנקים עיראקים, חלק מהסכום הזה הועבר בחשאי למשמרות המהפכה האסלאמיים של איראן ולמיליציות האנטי-אמריקניות שבהן איראן תומכת, כך לפי גורמים אמריקאים

בנקים עיראקים השתמשו במערכת אמריקאית להעביר כספים לאיראן
חיילים אמריקאים בעיראק צילום: Pixabay

עלי גולאם היה מלך הדולרים הבלתי מעורער של עיראק במשך כמעט עשור. שלושת הבנקים שלו בבגדד העבירו עשרות מיליארדי דולרים מחוץ למדינה, לכאורה עבור חלקי רכב, רהיטים וייבוא ​​אחר. הוא היה מהגדולים במערכת הבנקאות שהוקמה לפני כשני עשורים תחת הכיבוש האמריקאי, האמריקאים העניקו לבנק הפדרלי של ניו יורק טיפול בעסקאות הבינלאומיות של עיראק. 

שנים אחר כך, כשהאמריקאים הבינו לאן הולך הכסף, הם סגרו אתם הבנקים כמעט בן לילה. האמריקאים חושדים שהבנקים שלו היו בין יותר מ-24 בנקים עיראקים שהיו המעורבים בהעברת דולרים לאיראן, תוך שימוש בחברות וחשבוניות מזויפות כדי לעקוף סנקציות שחוסמות את איראן מהמערכת הפיננסית העולמית.

ה'וול סטריט ג'ורנל', חושף פרטים יוצאי דופן של עסקאות בדולרים, שלדברי רואי חשבון מעוררים חששות להלבנת הון. גולאם, בראיונות, הכחיש את ההאשמות.

העיתון דיווח, כי לא ניתן היה לאתר כ-80% מהעברות בנקאיות של יותר מ-250 מיליון דולר, חלק מהסכום הזה הועבר בחשאי למשמרות המהפכה האסלאמיים של איראן ולמיליציות האנטי-אמריקניות שבהן איראן תומכת, כך לפי גורמים אמריקאים.

בכיר במשרד האוצר האמריקני אמר לבכירים עיראקים בפגישה בבגדד בינואר האחרון, כי בנקים עיראקים "ניצלו במכוון" את הגישה שלהם לדולרים אמריקאיים כדי לתמוך בכוח קודס של משמרות המהפכה, וגם במיליציות הפועלות בעיראק שהמשטר האיראני תומך.

ארה"ב נקטה צעדים כדי לחסום את הבנקים העיראקים מלהשתמש במערכת האמריקאית להעברת דולרים, גורמים אמריקאים בהווה ובעבר אמרו לעיתון כי לאורך השנים ארה"ב יישמה הגבלות זמניות על המזומנים שנכנסו לעיראק, אך חששו שפיקוח הדוק או קבוע יכניס את עיראק לכאוס כלכלי ויחליש את המאבק שלה נגד המדינה האסלאמית.

גולאם הכחיש שהבנקים שלו שלחו כספים ביודעין לכוח קודס או למשטר האיראני. "לאמריקאים אין שום דבר עליי, אין לי שום קשר להלבנת הון או העברת כסף לאיראן" אמר ל'וול סטריט ג'ורנל'.

עירקא ארצות הברית איראן משמרות המהפכה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}