ט"ז אלול התשפ"ד
19.09.2024
לראשונה

סקר דרמטי: 61 למתנגדי נתניהו בלי רע"מ; בנט טורף את הקלפים

לפי הסקר, הליכוד - המפלגה הגדולה בכנסת עם 22 מנדטים, אך ארבע מפלגות בלבד מגוש מתנגדי נתניהו מרכיבות ממשלה צרה. אם בנט נכנס - הוא עוקף את נתניהו בהתאמה לראשות הממשלה, מקבל 20 מנדטים ולוקח משני המחנות

סקר דרמטי: 61 למתנגדי נתניהו בלי רע"מ; בנט טורף את הקלפים
נתניהו/בנט צילום: יונתן זינדל/אוליביה פיטוסי, פלאש 90

סקר המנדטים של חדשות 12 שפורסם הערב (שני), מעלה כי אילו הבחירות היו נערכות היום, מפלגת הליכוד בראשות ראש הממשלה נתניהו הייתה זוכה ל-22 מנדטים והייתה נשארת המפלגה הגדולה בכנסת. עם זאת, לראשונה לגוש האופוזיציה יש קואליציה של 61 מנדטים גם בלי רע"מ.

המפלגה השנייה בגודלה היא המחנה הממלכתי בראשות בני גנץ שנחלשת במנדט אחד לעומת סקר קודם וזוכה ל-21 מנדטים. המפלגה השלישית בגודלה היא יש עתיד בראשות יאיר לפיד שזוכה בסקר הנוכחי ל-15 מנדטים, והמפלגה הרביעית בגודלה על פי הסקר היא ישראל ביתנו בראשות אביגדור ליברמן שזוכה ל-14 מנדטים. בהמשך הרשימה: הדמוקרטים (העבודה-מרצ) בראשות יאיר גולן שזוכה ל-11 מנדטים, וש"ס בראשות אריה דרעי שזוכה ל-10 מנדטים.

עוצמה יהודית בראשות איתמר בן גביר מתחזקת במנדט וזוכה ל-9 מנדטים. יהדות התורה בראשות יצחק גולדקנופף שומרת על כוחה וזוכה ל-8 מנדטים, וכך גם רע"ם בראשות מנסור עבאס וחד"ש-תע"ל שזוכות כל אחת ל-5 מנדטים.

מפלגת הציונות הדתית בראשותו של שר האוצר בצלאל סמוטריץ' לא עוברת את אחוז החסימה ומקבלת 2.7% בלבד, בל"ד 2.4% והימין הממלכתי בראשות גדעון סער 1.2% בלבד. שלושתן כאמור לא עוברות את אחוז החסימה. 

מבחינת מפת הגושים, על פי הסקר, האופוזיציה (כולל חד"ש-תע"ל) זוכה ל-71 מנדטים, והקואליציה זוכה ל-49 מנדטים. 

בנוסף, על פי סקר חדשות 12, אם הבחירות היו מתקיימות היום ומפלגה בראשות נפתלי בנט הייתה מתמודדת, היא הייתה זוכה ל-20 מנדטים. במצב שבו בנט רץ, המחנה הממלכתי בראשות בני גנץ נחלשת מאוד וזוכה ל-13 מנדטים בלבד. גם יש עתיד נחלשת במקרה כזה וזוכה ל-11 מנדטים.

בשאלת ההתאמה לראשות הממשלה, בין בנימין נתניהו ליאיר לפיד, מוביל נתניהו עם התאמה של 37% לעומת לפיד שזוכה להתאמה של 29%. 29% השיבו שאף אחד מבין נתניהו ולפיד מתאים לתפקיד. בשאלת ההתאמה לראשות הממשלה, בין בנימין נתניהו לבני גנץ, מוביל נתניהו עם התאמה של 34% לעומת גנץ שזוכה להתאמה של 28%. בשאלת ההתאמה לראשות הממשלה, בין בנימין נתניהו לנפתלי בנט, מוביל בנט עם התאמה של 39% לעומת נתניהו שזוכה להתאמה של 32%.

סקר בנימין נתניהו נפתלי בנט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 28 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}