ט"ז אלול התשפ"ד
19.09.2024
מתקדמים ל-2024

סוף לפנקסי החיסונים: אושר החוק להקמת מאגר חיסונים דיגיטלי

רשמית: מדינת ישראל נפרדת מפנקסי החיסונים. הכנסת אישרה את הצעת החוק של חה"כ אליהו ברוכי להקמת מאגר חיסונים לאומי בו לכל אזרח תהיה גישה להיסטוריית החיסונים שלו

סוף לפנקסי החיסונים: אושר החוק להקמת מאגר חיסונים דיגיטלי
פנקס חיסונים צילום: Chen Leopold/Flash90

מליאת הכנסת אישרה הערב (שני)  בקריאה שלישית את הצעת החוק של חה"כ אליהו ברוכי להקמת מאגר חיסונים לאומי. לפי החוק החדש, משרד הבריאות יקים מאגר לאומי שיסנכרן בין כלל הגופים הנותנים חיסונים לאזרחים (טיפת חלב, קופות חולים, בתי חולים לשכת גיוס ועוד). 

הקמת המאגר שיושק בחודשים הקרובים, תייתר למעשה את הצורך להחזיק בפנקס חיסונים, ותחסוך עלויות רבות במקרה של אובדן הפנקס. כמו כן, תמנע תוצאה עגומה בה האזרח מתחסן שלא לצורך בשל העדר מידע מרוכז על העבר החיסוני שלו. 

לפי ההצעה, גורם מחסן יחויב לדווח למשרד הבריאות את הפרטים האמורים לגבי כל אדם שהוא נתן לו חיסון, בתוך 72 שעות ממועד מתן החיסון.

כמו-כן, נקבע כי משרד הבריאות יאפשר למי שקיבל חיסון לצפות, לרבות באופן דיגיטלי, בכלל החיסונים שניתנו לו על ידי הגורמים המחסנים, וכי קופת חולים תאפשר למבוטח לצפות בכלל החיסונים שקיבל באזור האישי שלו באתר האינטרנט של הקופה, בהתאם למידע מהמאגר שיועבר אל קופת החולים ממשרד הבריאות. 

באדיבות המצלםיוזם החוק, ח"כ אליהו ברוכיצילום: באדיבות המצלם

בדברי ההסבר להצעה נכתב: "כחלק ממערך הרפואה המתקדמת ניתנים חיסונים רבים לאדם במהלך חייו. כיום קיים במשרד הבריאות מאגר מידע חלקי בדבר חיסונים, אך הוא אינו מקיף את כלל החיסונים שניתנו. כדי לאפשר מתן טיפול רפואי מיטבי, יש חשיבות רבה לקיים מעקב אחר החיסונים שניתנו לכל אדם. נוסף על כך, כיום אין לאדם אפשרות לקבל מידע על כלל החיסונים שקיבל במהלך חייו".

לאחר אישור החוק במליאת הכנסת, נשא חה"כ ברוכי נאום קצר. "החוק הזה לשמחתי זכה לתמיכה מכל סיעות הבית. הוכחנו הערב לאזרח הקטן, שאנחנו יודעים לפעול יחד למענו", אמר הרב ברוכי וביקש להודות לשותפים לקידום החוק: "לתוצאה הרצויה הזאת היה צריך כמובן הצעת חוק ואני מודה לחונן הדעת שזיכה אותי בכך. אבל לא די בהצעה, היה פה שיתוף פעולה. אני מבקש להודות מכאן לשר הבריאות ידידי הרב אוריאל בוסו על התמיכה. ליושב ראש ועדת הבריאות חבר הכנסת הרב יונתן משריקי על הליווי".

חיסונים מאגר חיסונים ממוחשב פנקס חיסונים אליהו ברוכי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}