ט"ז אלול התשפ"ד
19.09.2024
ניצול ציני

מחבלים התגלו בתוך שיירה של האו״ם

מחבלים פלסטינים נמצאו בתוך כלי רכב של האו״ם, שנסע בשיירה הומניטארית מתואמת לצפון הרצועה. כוחות מאוגדה 252 עיכבו את השיירה וחוקרים אותם כעת על ציר נצרים

מחבלים התגלו בתוך שיירה של האו״ם
פעילות כוחות צה"ל ברצועת עזה צילום: דובר צה"ל

מחבלים פלסטינים הסתננו הערב (שני) לשיירה הומניטרית של האו"ם שהובילה חיסוני פוליו לצפון הרצועה. כוחות מאוגדה 252 מעכבים את השיירה וחוקרים אותם, האירוע עוד מתנהל, כך דיווח עמית סגל ב'חדשות 12'.

מדובר צה"ל נמסר כי "לפני זמן קצר התקבל דיווח על חשודים פלסטינים שנמצאים בתוך כלי רכב של האו״ם, שנסע בשיירה הומניטארית מתואמת לצפון הרצועה. הכוחות מעכבים את השיירה ופועלים כעת לתשאולם לאור חשדות מודיעיניים. האירוע עוד מתנהל".

מבצע חיסוני הפוליו החל ביום ראשון בשבוע שעבר, בניסיון לחסן יותר מ-600 אלף ילדים ב-9 ימים. לפני כמה שבועות דווח על מקרה הפוליו הראשון בעזה מזה 25 שנה, כשילד בן 10 חודשים נדבק בנגיף, שהשאיר אותו משותק ברגלו.

לפי ארגון הבריאות העולמי, נוכחות של מקרה שיתוק מצביעה על כך שיכולים להיות מאות נוספים של בני אדם שנדבקו, אך אינם מראים תסמינים. מרבית האנשים שנדבקו בפוליו לא יחוו תסמינים, ואלה שכו יחלימו תוך שבוע או יותר. עם זאת, לשיתוק שנגרם אין תרופה, והמחלה עלולה להיות קטלנית אם השיתוק משפיע על שרירי הנשימה.בהמשך, דובר צה"ל עדכן כי "כוחות צה״ל עיכבו שיירת כלי רכב של האו״ם בצפון הרצועה, לאור מידע מודיעיני שלפיו נכחו בשיירה מספר חשודים פלסטינים. כוחות צה"ל עיכבו את השיירה במטרה לתשאל את החשודים. 

נדגיש כי לא מדובר בשיירה שהובילה חיסוני פוליו, אלא בשיירה שתכליתה חילופי כוח אדם של אנשי האו"ם.
האירוע טרם הסתיים".

מלחמת חרבות ברזל פוליו עזה חמאס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}