י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024
בקריאה ראשונה

הכנסת אישרה את הארכת מועצת הרבנות; מלכיאלי תקף את האופוזיציה

הצעת החוק להאריך את כהונת מועצת הרבנות הראשית עברה בקריאה ראשונה במליאת הכנסת. השר מכליאלי תקף את מיכאלי: "היא טענה שאנחנו רוצים להאריך את כהונת הרבנים הראשיים, אבל אין כזה דבר. אין בכלל רבנים ראשיים היום"

הכנסת אישרה את הארכת מועצת הרבנות; מלכיאלי תקף את האופוזיציה
השר מיכאל מלכיאלי במליאת הכנסת צילום: נועם מושקוביץ / דני שם טוב, דוברות הכנסת

אחרי דיון ארוך: הצעת החוק להאריך את כהונת מועצת הרבנות הראשית עברה בצהריים (שני) בקריאה ראשונה במליאת הכנסת. 55 חברי כנסת תמכו בהצעה, אל מול 47 שהתנגדו, והיא תועבר לדיון בוועדת החוקה.

מוצע להאריך את תקופת הכהונה של חברי מועצת הרבנות הראשית הנבחרים אשר מכהנים כיום, עד יום ל' בכסלו התשפ"ה (31 בדצמבר 2024). 

שר הדתות מיכאל מלכיאלי תקף במהלך הדיון במליאת הכנסת את חברי האופוזיציה.

הסיבה: חברת הכנסת, מרב מיכאלי, תקפה את הצעת החוק להארכת מועצת הרבנות הראשית וטענה שרוצים להאריך את כהונת הרבנים הראשיים בזמן שאין רבנים ראשיים מכהנים.

מלכיאלי אמר: "בעבר אמרתי שיום יבוא ואני אבקש שהצעות החוק יהיו מנוקדות והסיבה היא כי יש נטייה לחברי האופוזיציה לא להבין את החוק".

מלכיאלי הוסיף: "חברת הכנסת מרב מיכאלי תקפה עכשיו הצעת חוק בלי שהבינה מה שכתוב בה בכלל. היא טענה שאנחנו רוצים להאריך את כהונת הרבנים הראשיים, אבל אין כזה דבר. אין בכלל רבנים ראשיים היום".

בדברי ההסבר להצעה נכתב: "כהונת הרבנים הראשיים לישראל הסתיימה ביום כ"ה בסיוון התשפ"ד (1 ביולי 2024) והמועד האחרון לבחירת הרבנים הראשיים היה צריך להיות ביום כ"ה באייר התשפ"ד (2 ביוני 2024) ואולם, למרות האמור, טרם נקבע מועד לבחירת רבנים ראשיים לישראל. לפי סעיפים7(8) ו–8(8) לחוק, נתונות לרבנים הראשיים סמכויות לעניין ההרכב של האסיפה הבוחרת את חברי מועצת הרבנות הראשית, ומאחר שקיימת חשיבות בהפעלת הסמכויות כאמור על ידי הרבנים הראשיים שייבחרו, לא התקדמו גם הליכי הבחירות לחברי המועצה הנבחרים. 

אי־קיומן של בחירות לחברי המועצה הנבחרים עד יום י"ב באלול התשפ"ד (15 בספטמבר 2024), שהוא מועד סיום כהונתם של חברי המועצה הנבחרים המכהנים, יביא לכך שלאחר המועד האמור לא יהיה גורם המוסמך להפעיל את הסמכויות הנתונות בחקיקה למועצת הרבנות הראשית, ובשל כך עלולה להיפגע אספקת שירותים חשובים לכלל האוכלוסייה בישראל".

מיכאל מלכיאלי מרב מיכאלי מועצת הרבנות הראשית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}