ט"ז אלול התשפ"ד
19.09.2024
לחימה דיפלומטית

משרד החוץ שלח מברק מסווג לשגרירויות ישראל בעולם, לפעול נגד הרשות הפלסטינית

משרד החוץ שלח מברק מסווג לשגרירות ישראל בוושינגטון ולכלל הקונסוליות הישראליות בארצות הברית, בבקשה "לפעול עם חברי קונגרס, מושלים, וארגונים יהודיים, להפעלת לחץ על דרום אפריקה שתשנה את מדיניותה כלפי ישראל"

משרד החוץ שלח מברק מסווג לשגרירויות ישראל בעולם, לפעול נגד הרשות הפלסטינית
אבו מאזן צילום: פלאש 90

משרד החוץ שלח מברק מסווג לשגרירות ישראל בוושינגטון ולכלל הקונסוליות הישראליות בארצות הברית, בבקשה "לפעול עם חברי קונגרס, מושלים, וארגונים יהודיים, להפעלת לחץ על דרום אפריקה שתשנה את מדיניותה כלפי ישראל".

בכאן חדשות דווח, כי גורמים ישראליים רשמיים מסרו גם כי ישראל מקווה שהממשלה הקואליציונית החדשה בדרום אפריקה תנקוט גישה שונה לישראל ולמלחמה.

בחודש יוני הוקמה ממשלה חדשה בדרום אפריקה. מפלגת השלטון "הקונגרס הלאומי האפריקני" האנטישמית והעוינת לישראל איבדה את הרוב בפרלמנט לאחר 30 שנה, אך הצליחה להקים ממשלת אחדות ותמשיך להנהיג את המדינה. את המדינה ימשיך להוביל הנשיא סיריל רמפוזה, שמוביל את ההליך המשפטי בהאג נגד ישראל.

הפלסטינים מקדמים הצעת החלטה שלילית ביותר בעצרת הכללית של האו"ם שעוסקת, לכאורה, ביישום חוות הדעת של בית הדין הבינלאומי לצדק בהאג. 

בווינט דווח, כי משרד החוץ ביקש מהשגרירויות לפנות לדרגים הבכירים יותר במדינות הכהונה בבקשה להצביע נגד הצעת ההחלטה ולא להיכנס למגעים על הטקסט. לפי משרד החוץ, הטקסט נועד לעגן בהחלטת עצרת את הפרשנות הפלסטינית המחמירה של חוות הדעת של בית הדין הבינלאומי לצדק בהאג - לבודד את ישראל ולעודד מדינות חברות וגופי או"ם לנקוט בצעדים פרקטיים נגדה.

הרשות הפלסטינית מלחמת חרבות ברזל האג

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}