י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024
בלב מאה שערים

החרדי שנעצר ע"י בלשים מחופשים: "חשבתי שמדובר באנשים שתוקפים אדם, רציתי לעזור לו"

לאחר כחודש של חיפושים, עצרה המשטרה חרדי בחשד לתקיפת שוטרים במהלך תהלוכה אנטי-ציונית שבה הונפו דגלי פלסטין | אלא שבחקירתו טען החשוד: "חשבתי שמדובר באנשים שתוקפים אדם, התערבתי כדי לעזור לו" | תיעוד מהמעצר בלב מאה שערים

החרדי שנעצר ע"י בלשים מחופשים: "חשבתי שמדובר באנשים שתוקפים אדם, רציתי לעזור לו"
המעצר במאה שערים צילום: חיים גולדברג, פלאש 90

תושב מאה שערים נעצר בשבוע שעבר ע"י בלשים מחופשים לחרדים, בחשד שתקף שוטרים כמה שבועות קודם לכן, במהלך מעצר של מפגין קיצוני בזמן תהלוכה אנטי-ציונית שבה הונפו דגלי פלסטין. לאחר מעצרו הפיצה המשטרה תמונה של החשוד כשהוא על רקע דגל ישראל.

בחקירתו טען החשוד, שמעון רוט, כי לא ידע שמדובר בשוטרים. לבקשת המשטרה, האריך בית המשפט את מעצרו בארבעה ימים, אולם בית המשפט המחוזי הורה לשחררו כבר למחרת. במהלך הדיון בבית המשפט המחוזי בירושלים טען בא כוחו של רוט, עו"ד איתי כהן, כי מאחר והשוטרים היו לבושים בבגדים אזרחיים ואף כחרדים, "הוא חשב שמדובר באנשים שתוקפים אדם, והוא התערב ורצה לעזור לו. גם אם ריסס גז מדמיע, הוא לא ידע שהם שוטרים".

מחופשים לחרדים בלב השכונה החרדית: כך נעצר החשוד בתקיפת שוטרים

האירוע החל, כאמור, כאשר במהלך התהלוכה הונפו דגלי פלסטין, והשוטרים שהגיעו למקום ניסו לעצור את אחד המפגינים שנשא דגל. עם ניסיון המעצר, מספר מפגינים תקפו את השוטרים באמצעות גז מדמיע, כיסאות מברזל ובקבוקי פלסטיק. על פי הראיות שבידי המשטרה, רוט היה אחד מהמעורבים המרכזיים בתקיפה, וביצע את המעשה כשהיה ברשותו מוט ברזל.

במהלך הדיון בבית המשפט טענה המשטרה כי החשוד ניסה לשבש את מהלך החקירה בכך שגנב מכשיר DVR מחנות סמוכה, שהכיל תיעוד של האירועים: "על מנת לשבש את החקירה, המשיב נכנס לחנות מסוימת במקום ולקח משם את ה-DVR" למרות זאת, הובהר כי לחשוד אין עבר פלילי.

עו"ד כהן אף הציג תמונות וסרטונים של רגע המעצר וטען: "מדובר באנשים שהרביצו מכות לאותו פלוני אלמוני, והעורר רק ניסה לסייע לו". לדבריו, במעצרו של רוט, לא דפקו על הדלת אלא "פרצו אותה, מה שגרם לאשתו ולילדיו פחד גדול".

מנגד, טענה המשטרה, באמצעות רפ"ק דוד טמסטט, כי רוט תקף במכוון את השוטרים, שהיו מזוהים ככאלה, תוך כדי שימוש בגז מדמיע ובמוט ברזל. "השוטרים צעקו 'משטרה', אך ההמון המשיך לתקוף", אמר מסטטט, וציין כי המעצר נדרש גם לצורך השלמת החקירה. הוא הוסיף כי במהלך המעצר רוט לא שיתף פעולה ואף "תקף שוטרת וקילל אותה".

מעצר מאה שערים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}