י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024
במעמד רבנים ואישי ציבור

מעמד היסטורי: הרב בן ציון נורדמן מונה לרב בית הכנסת הגדול

היסטוריה בחדרה: איש הקירוב והחינוך הרב בן ציון נורדמן מונה לרבה של 'בית הכנסת הגדול' בחדרה, במעמד רב העיר, רבני ערים, אישי ציבור ומאות מתושבי העיר. במעמד האדיר הונצח רב העיר ורבה של בית הכנסת הגדול הגר"ד ורנר זצ"ל בהיכל בית הכנסת

מעמד היסטורי: הרב בן ציון נורדמן מונה לרב בית הכנסת הגדול
הכתרת הרב נורדמן בחדרה צילום: יעקב כהן

אלפים מתושבי העיר חדרה והסביבה, השתתפו במעמד הכתרת איש הקירוב והחינוך הרב בן ציון נורדמן, לכהן כרבה של 'בית הכנסת הגדול', במעמד רבני העיר, רבני ערים, רבני השכונות והקהילות, ראש העיר חדרה ניר בן חיים ואישי ציבור מחדרה והסביבה.

החל משעות אחה"צ, עלו ובאו לבית הכנסת הגדול במרכז העיר חדרה, אלפים רבים של מוזמנים וקהל רב, להשתתף במעמד ההכתרה, לחלוק כבוד לרבה הראשי של חדרה זצ"ל, ולכבד את רב בית הכנסת הגדול הנכנס הרב בן ציון נורדמן, אשר היה מקורב לאורך השנים לרבה הראשי של העיר חדרה, והיה יד ימינו בשליחותו הציבורית במגוון תפקידים בעיריית חדרה ובשדה החינוך.

המעמד נפתח בהנצחת הרב הראשי לחדרה הגאון רבי יחיאל דוד ורנר זצ"ל בבית הכנסת, כאשר במעמד בני המשפחה והמשתתפים הרבים, הוסר הלוט מעל השלט המנציח את זכרו של הרב זצ"ל, בהיכל בית הכנסת, אשר יקרא "היכל דוד".

במעמד השתתפו הרבנים הגאונים רבי יצחק דוד גרוסמן, רבה של 'מגדל העמק' וראש מוסדות "מגדל אור", רבי דוד יוסף ראש ביהמ"ד 'יחווה דעת' וחבר מועצת חכמי התורה, הגאון הצדיק חכם ניסים בן שמעון, רבי ישראל מאיר ביטון הרב הראשי לחדרה, רבי מיכה הלוי רבה של פתח תקווה, רבי משה חיים לאו מרבני העיר נתניה, רבי מאיר כהנא אב בי"ד באשקלון, רבי אליהו אילוז רבה של אור עקיבא, רבי חיים קלמנוביץ אחראי עירובין ברבנות הראשית, רבי אליעזר שמחה וייס חבר מועצת הרבנות הראשית, ראשי הישיבות בחדרה ורבני השכונות והקהילות, דיינים, מנהלי מחלקות ברבנות הראשית ועוד. 

את המעמד כיבד ראש העיר ניר בן חיים, חברי מועצת העיר ואישי ציבור מחדרה והסביבה, ואישי ציבור רבים ביניהם חברי הכנסת אורי מקלב ויצחק פינדרוס.

נשאו דברים הגאון רבי דוד יוסף שהזכיר את מקים עולה של תורה הגר"ד ורנר זצ"ל, וברך את הרב נורדמן, אותו הוא מכיר רבות בשנים, שיזכה להרים את קרנו של בית הכנסת, להרבות ולהוסיף קדושה במקום כפי חזון המייסדים, הרב מיכה הלוי, אשר סיפר לנוכחים על היכרותו עם הרב נורדמן ועם בית הכנסת, ואיחל שבית הכנסת יהיה מלא במתפללים, הרב משה חיים לאו שאיחל שהמקום הקדוש הזה ימשיך לגדול ולהרבות כבוד התורה והרב מאיר כהנא, שעמד על חשיבות האירוע בתקופה שבה עם ישראל זקוק לרחמי שמיים. בהקראת כתב ההכתרה כובד הרב אליעזר שמחה וייס, חבר מועצת הרבנות הראשית.

במעמד ההכתרה, כובד לשאת דברים הגאון רבי יצחק דוד גרוסמן, אשר לו היכרות רבת שנים עם הרב נורדמן, שפתח בדברי הכרת הטוב לעיריית חדרה ולעומד בראשה על הנצחת הרב ורנר זצ"ל, וסיפר בשבחו של הרב נורדמן על היותו מקרב לבבות, ולבו פתוח לתושבי העיר, דתיים וחילוניים כאחד, כאשר הוא מסייע לכולם בצורה שווה ובנפש חפצה.

לקול שירה וזמרה, ולאחר הקראת 'כתב ההכתרה', כובד הרב נורדמן להתעטף בטלית, כמקובל במעמד הכתרה. הרב נורדמן סיפר בדבריו על הזכות המיוחדת שהייתה לו במשך רבות בשנים, להיות מקורב לרבה הראשי של חדרה הגר"ד ורנר זצ"ל, וסיפר על התוכניות לעתיד, לפיתוח בית הכנסת שיהיה מגדלור במרכז העיר חדרה, והודה לרב העיר, לרבנים החשובים שהגיעו להשתתף במעמד ההכתרה, כן הודה למשפחתו העומדת לצדו, לראש העיר ניר בן חיים, לחברת הנהלת מוזיאון החאן הגב' חדווה יחזקאלי, לממונה המועצה הדתית ר' משה פניגשטיין ולגבאי בית הכנסת והיוזם של המינוי גבאי בית הכנסת מר רוני רימר.

נשא דברים רבה הראשי של חדרה הגאון רבי ישראל מאיר ביטון, שפתח בדברי זכרון לעילוי נשמת הגר"ד ורנר זצ"ל, והפליג בשבחו בהקמת עולה של תורה ובהקמת מערך הכשרות בעיר חדרה, וכל פועליו לזיכוי הרבים במשך עשרות בשנים. כן עמד על הזכות הגדולה שזכתה העיר חדרה במינוי הרב נורדמן כרבה של בית הכנסת הגדול.

בסיום האירוע, נשא דברים ראש העיר ניר בן חיים, שברך את כל המשתתפים, הרבנים החשובים והציבור הרב לרגל הכתרת הרב נורדמן לרב בית הכנסת הגדול, אשר מינוי זה יביא כבוד רב לעיר חדרה ולבית הכנסת והודה לכל העוסקים במלאכה.

הרב בן ציון נורדמן חדרה הרב דוד יחיאל ורנר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}