י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024
נח יום אחד

בן 30 עבד 104 ימים ברציפות ומת

גבר סיני, בן 30, עבד 104 ימים עם יום חופש אחד, הוא מת מאי ספיקת כליות. בית המשפט הורה על פיצוי. החברה טוענת שהמוות נבע מבעיות בריאותיות קיימות. משפחת המנוח תפוצה ב-56 אלף דולר

בן 30 עבד 104 ימים ברציפות ומת
בנייני דירות בסין צילום: Pixabay

תרבות העבודה הסינית של עבודה יתר נמצאת בכותרות בעולם, לאחר שגבר בן 30 במזרח סין מת מאי ספיקת כליות לאחר 104 ימי עבודה רצופים עם יום מנוחה אחד בלבד.

בית משפט קבע שהחברה אחראית ב-20% למותו של האיש, בית המשפט קבע שאבאו מת מאי ספיקת כליות עקב זיהום, הקשור לעתים קרובות למערכת חיסונית מוחלשת. התקרית הציתה זעם נרחב בסין ועוררה שיח על האופן שבו מתייחסים לעובדים במדינה.

בפברואר אשתקד חתם אבאו על חוזה לעבוד כצייר בחברה ששמה לא נחשף על ידי בית המשפט. החוזה היה אמור להימשך עד ינואר השנה. לאחר מכן הוא הוצב בפרויקט בג'ושאן במחוז ג'ג'יאנג במזרח סין.

אבאו עבד כל יום במשך 104 ימים מפברואר עד מאי בשנה שעברה לאחר חתימת החוזה, עם יום מנוחה אחד בלבד ב-6 באפריל. ב-25 במאי הוא לקח יום חופש בגלל מחלה לאחר שחש ברע ובילה את היום הזה במנוחה אצלו בבית.

ב-28 במאי, מצבו של אבאו הידרדר במהירות. הוא הובהל לבית החולים על ידי עמיתיו, שם אובחן עם זיהום ואי ספיקת כליות. הוא מת ב-1 ביוני.

במהלך החקירה הראשונית על מותו, גורמים בביטוח הלאומי אמרו כי מאחר שחלפו יותר מ-48 שעות בין מחלתו של אבאו למותו, לא ניתן לסווג זאת כפגיעה בעבודה.

בית המשפט פסק למשפחה סך של 400,000 יואן (56,000 דולר) כפיצוי, כולל 10,000 יואן בגין עוגמת נפש שנגרמה כתוצאה מהמוות.

סין מוות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}