י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024
"למה אתה בורח?"

ליבסקינד הטיח בסמוטריץ': "הוועדה שהקמת בחרה ברב כהנא!"

ליבסקינד התקיל את השר סמוטריץ' על שתיקתו המתמשכת בעניין זהות מועמדו לרה"ר, זאת למרות שוועדת הרבנים שהקים בחרה ברב מאיר כהנא כמועמד הציונות הדתית לתפקיד • האזינו לראיון הסוער ולהתפתלות של סמוטריץ'

ליבסקינד הטיח בסמוטריץ': "הוועדה שהקמת בחרה ברב כהנא!"
קלמן ליבסקינד צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

עימות סוער הבוקר (שני) ברשת ב' בין שר האוצר ויו"ר מפלגת הציונות הדתית, בצלאל סמוטריץ', לבין העיתונאי הדתי קלמן ליבסקינד בנושא בחירת הרב הראשי הציוני-דתי.

הוויכוח הפך לסוער כאשר ליבסקינד שאל את סמוטריץ' לגבי עמדתו בנוגע למועמד לרב הראשי לישראל, שנבחר על ידי ועדת הרבנים שהוא עצמו הקים - הרה"ג מאיר כהנא. "אתה הקמת ועדת רבנים שתחליט מי יהיה המועמד. הוועדה הזו שאתה הקמת בחרה ברב מאיר כהנא, ואתה התייצבת מאחוריו. ואז פתאום קמו רבנים שהתחייבו אז לא להתמודד מולו אם הוא ייבחר, ויצאו ואמרו 'גם אני רוצה להתמודד'. ביניהם רבה של פתח תקוה, הרב מיכה הלוי".

הראיון של השר סמוטריץ צילום: רשת ב

השר סמוטריץ' התפתל וניסה להתחמק: "אני מאוד מקפיד לא לדבר על רבנים בתקשורת". סמוטריץ' הביע צער על כך שהרבנים לא הצליחו, לדבריו, להתאחד סביב מועמד מוסכם.

ליבסקינד לא הרפה וטען כי סמוטריץ' אינו מדייק בדבריו: "הם כן הצליחו. אתה הקמת ועדה שהחליטה על מועמד, ועכשיו אתה מנסה לברוח מהוועדה שאתה עצמך הקמת. למה אתה לא עושה את הדבר הנורא מתבקש ואומר 'הקמתי ועדה, אני עומד מאחוריה ולא הולך עם אף אחד אחר?'".

קלמן אף הזכיר את המכתב של הרב אריאל שקובע כי החלטת הוועדה לא בטלה והיא עומדת מאחורי הבחירה ברב כהנא כמועמדה לרב הראשי.

סמוטריץ' השיב בהיסוס: "קודם כל אני עוד לא יודע מה אני עושה". תשובה זו הובילה את ליבסקינד לתהות בתקיפות: "למה אתה לא יודע מה אתה עושה? זה נורא פשוט! הקמת ועדה, היא נתנה שורה תחתונה, מה הבעיה לעמוד מאחוריה?"

בתגובה, סמוטריץ' טען למורכבות המצב: "יש מציאות מורכבת שבקצה שלה אני צריך להצליח למנות רב ראשי ציוני-דתי. זו המשימה ואין בלתה. זהו, אני לא רוצה לפרט מעבר לזה. יש לי כאב לב גדול מאוד מזה שלא הצלחנו להתאחד ולהגיע למועמד מוסכם". זאת על אף שהוועדה כן הגיעה למועמד מוסכם כאמור".

קלמן ליבסקינד בצלאל סמוטריץ' הוועדה לבחירת הרבנים הראשיים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}