ט"ז אלול התשפ"ד
19.09.2024

מהפכה: 27 בתי כנסת ומוסדות זכו למימון בנייה בהיקף חסר תקדים

חברת 'מימונדלן' חוללה מהפך בתחום מימון מוסדות תורה והשיגה מימון ל-27 פרויקטים בשנה אחת. בזכות גישה חדשנית ויצירתית, הצליחו לשכנע בנקים להעניק מימון לבנייה בסכומי עתק. "זו לא רק עסקה פיננסית, זו שליחות," אומרים המייסדים. האם המוסד שלכם יהיה הבא?

מהפכה: 27 בתי כנסת ומוסדות זכו למימון בנייה בהיקף חסר תקדים
מימון לבתי כנסת צילום: באדיבות המצלם

בשנה האחרונה התרחשה מהפכה שקטה בעולם מוסדות הציבור ובתי הכנסת. לא פחות מ-27 בתי כנסת ומוסדות תורניים, שרבים מהם כבר איבדו תקווה לממש את חלום הבנייה שלהם, זכו למימון בהיקפים חסרי תקדים. מאחורי ההצלחה המרשימה עומדת חברת 'מימונדלן', שהצליחה לפרוץ את מחסום הבירוקרטיה והספקנות של הבנקים.

"זה נראה היה בלתי אפשרי," משחזר גבאי בית כנסת בבני ברק שקהילתו עומדת לקראת סיום בניית מבנה הקבע לבית הכנסת. "במשך שנים חלמנו על הרחבת בית הכנסת, אבל תמיד נתקלנו בקיר אטום מול הבנקים ולא הצלחנו לקבל מימון, ולגייס מה שנקרא 'במזומן' סכומים גדולים כאלה היה בלתי אפשרי. ואז הגיעה 'מימונדלן' ופתאום הכל השתנה. תוך פחות משבועיים קיבלנו מימון בסכום מלא. עד השקל האחרון".

סיפורו של בית הכנסת הזה הוא רק אחד מני רבים. מתתיהו וגשל ואלי רבינוביץ, מייסדי 'מימונדלן', פיתחו מודל ייחודי שמאפשר לבתי כנסת ומוסדות תורה לקבל מימון בנקאי בהיקפים שנחשבו עד כה לבלתי אפשריים.

"הסוד טמון בהבנה עמוקה של עולם הבנקאות מחד, ושל הצרכים הייחודיים של מוסדות תורה מאידך," מסביר וגשל. "אנחנו יודעים איך להציג את הפרויקטים בצורה שתדבר אל הבנקים בשפה שלהם."

רבינוביץ מוסיף כי "לרוב הבנקים יש קושי להבין את המודל הכלכלי של מוסדות תורה. אנחנו מתרגמים את זה לשפה פיננסית שהם מבינים, ומראים להם איך הפרויקטים האלה יכולים להיות יציבים ורווחיים."

בניגוד לגישה המסורתית של מוסדות פיננסיים, 'מימונדלן' מצליחה לגשר על הפער בין עולם העסקים לעולם התורה, תוך יצירת פתרונות מימון המותאמים במיוחד לצרכים הייחודיים של מוסדות תורניים.

התוצאות מדברות בעד עצמן. בשנת תשפ"ד בלבד, 'מימונדלן' הצליחה להשיג מימון ל-27 פרויקטים של בתי כנסת ומוסדות, בהיקף כולל של עשרות מיליוני שקלים.

עבור וגשל ורבינוביץ, ההצלחה היא בראש ובראשונה שליחות. "אנחנו רואים את עצמנו כשליחים," הם מסבירים. "לא מדובר רק בעסקים, אלא בהרחבת גבולות ופריחה קהילתית עצומה".

המסר שלהם לכל גבאי בית כנסת או מנהל מוסד שחולם על בנייה או הרחבה הוא פשוט: "אל תוותרו על החלום. יש פתרונות, יש דרך. בואו אלינו ונמצא יחד את הדרך להגשים את החזון שלכם."

עם הצלחה כזו בגב, נראה שעולם המוסדות והצדקה עומד בפני מהפכה של ממש. השאלה אינה האם, אלא מתי יצטרף המוסד הבא לרשימה ההולכת וגדלה של הצלחות מימון מרשימות.

מימוןנדלן בתי כנסת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}