י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024
"בדרך לשינוי משטרי"

שופטת העליון לשעבר תוקפת את הממשלה: "להיאבק בכל האמצעים החוקיים"

שופטת העליון עד לאחרונה ענת ברון הזהירה מפני מה שהגדירה כסכנה מיידית וקיומית לדמוקרטיה הישראלית, ותקפה את השר לוין: "יד מכוונת דוחפת את מדינת ישראל אל פי תהום, ועלינו לבלום אותה"

שופטת העליון לשעבר תוקפת את הממשלה: "להיאבק בכל האמצעים החוקיים"
יריב לוין ונתניהו צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

שופטת בית המשפט העליון בדימוס ענת ברון נאמה אמש בטקס הענקת אות אבירי איכות השלטון במרכז רבין בתל אביב, והתייחסה לצו של בג"ץ המורה לשר יריב לוין לכנס את הוועדה לבחירת שופטים ולאפשר הצבעה על מינוי נשיא לעליון - כך דווח ב"ווינט". 

ברון אמרה בתגובה לדבריו של השר יריב לוין בעקבות הפסיקה: "שרים מאיימים שאם פסיקת העליון לא תהיה לרוחם, לא יצייתו לה? איזו עזות מצח, איזו סכנה, אין גבול". 

בתחילת דבריה אמרה ברון: "בימים אלה, הקשים ביותר בתולדות מדינת ישראל, אל לנו להיות עיוורים לתהליכים המתרחשים לנגד עינינו ובתוך המדינה. לא ניתן לייפות את המציאות המתהווה, מתרחשים תהליכים של כרסום עמוק ביסודות הדמוקרטיים שעליהם קמה המדינה, בדרך לשינוי משטרי".

ברון טענה כי "בצילה של המלחמה, ההפיכה המשטרית לא נעצרה, אלא שינתה את פניה. בלי מסיבות עיתונאים, הצעות חוק גרנדיוזיות וזיקוקי דינור, אלא בשורה ארוכה של מינויים על-פי קשרים ולא על-פי כישורים ובצעדים דורסניים בשטח".

כתגובה לכך, ברון קראה לציבור לפעול: "אסור לנו להתייחס למציאות הזו כגזירת שמיים. יד מכוונת דוחפת את מדינת ישראל אל פי תהום, ועלינו לבלום אותה. ניתן עדיין לעצור את הסחף". 

ברון קראה "להיאבק בכל האמצעים החוקיים שבידינו, בכל הפלטפורמות שעומדות לרשותנו, איש-איש בתחומו. בידינו לעצור את רכבת ההרים השועטת אל עבר שלילת קיומה של מדינת ישראל כדמוקרטיה ומדינת חוק. זוהי חובתנו המוסרית, האזרחית והלאומית".

הרפורמה המשפטית ענת ברון יריב לוין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}