י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024
צרות בפולקסווגן

היצרנית נערכת לקיצוצים, העובדים נערכים לשביתה

פולקסווגן הודיעה כי היא נערכת לסגירה של מפעלי ייצור של החברה בגרמניה. בניגוד להשבתה זמנית, מה שכבר קרה בעבר, הפעם הכוונה היא ממש לסגירה מלאה של מפעלים

היצרנית נערכת לקיצוצים, העובדים נערכים לשביתה
פולקסווגן ID.BUZZ החשמלית. ביקושים נמוכים מהצפוי מחייבים את VW לסגור מפעלים - נערכים להפגנות רחבות היקף צילום: VW

האם פולקסווגן הגרמנית תעצור את הייצור במפעליה? לפי פרסומים בגרמניה העובדים במפעלי פולקסווגן נערכים להשבית את הייצור בקרוב – לאחר שפולקסווגן איימה כי תפטר עובדים במפעלי החברה.

לפי פרסומים באירופה, פולקסווגן הודיעה לאחרונה כי היצרנית נערכת לראשונה זה שנים לסגירה של מפעלי ייצור של החברה בגרמניה. בניגוד להשבתה זמנית, מה שכבר קרה בעבר, הפעם הכוונה היא ממש לסגירה מלאה של מפעלים. לפי הפרסומים באירופה פולקסווגן סובלת מחוסר ביקוש לרכבים אשר קיים מאז ימי הקורונה, מה שידרוש ממנה לסגור מפעלים וגם לבטל הסכמים שהיו לה עם העובדים- הסכמים אשר מגינים על עובדי החברה מפיטורים.

חוסר הביקוש הזה אינו מתייחס ספציפית למכוניות של היצרנית הגרמנית, אלא גם למכוניות של יצרנים אחרים. לפי הערכות שפורסמו, מדובר בביקוש שנמוך בערך בחמישית ממה שהיה לפני הקורונה. במקרה של פולקסווגן היקף היצור של היצרנית, כלומר כמה מכוניות היא יכולה לייצר עומד על 14 מיליון, אבל בפועל הביקוש הוא לכתשע מיליון מכוניות, כלומר יש לה הרבה עובדים ומפעלים שאינם נחוצים.

לפי הפרסומים באירופה, אם שביתות אכן יצאו לפועל, חצי מיליון עובדים של פולקסווגן צפויים להשתתף בהן, מה שיהפוך אותן כמובן לשביתות מאוד משמעותיות לכלכלת גרמניה.

 

 

 

 

גרמניה פולקסווגן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}