י"ח אלול התשפ"ד
21.09.2024
לפי דרישות הלקוח

ב.מ.וו רוצה לייצר מכונית שמחליפה צבעים

ב.מ.וו טוענת שבעוד שלוש עד חמש שנים היא תוכל לייצר מכוניות מחליפות צבעים, כמו זיקית. החלפת הצבעים, כך קובעים הפרסומים, תתבצע באמצעות שימוש באפליקציה בטלפון

ב.מ.וו רוצה לייצר מכונית שמחליפה צבעים
רכבי BMW יצויידו בצבע שמסוגל להחליף גוונים. הפיתוח יגיע בשנים הקרובות לאולמות התצוגה צילום: BMW

ב.מ.וו שחורה עצור בצד, לא סליחה, ב.מ.וו לבנה עצור בצד. סליחה, ב.מ.וו אדומה עצור בצד. אם אתם חושבים שזו בדיחה, ב.מ.וו רוצה שתחשבו אחרת: לפי פרסומים בחו"ל ב.מ.וו טוענת שבעוד שלוש עד חמש שנים היא תוכל לייצר מכוניות מחליפות צבעים, כמו זיקית. החלפת הצבעים, כך קובעים הפרסומים, תתבצע באמצעות שימוש באפליקציה בטלפון.

לדברי דוקטור סטלה קלארק, אשר עומדת בראש פרויקט "איי אינק", הפרויקט עצמו צפוי להבשיל לקראת 2027 ואז האפשרות למכונית מחליפת צבעים תוצע ללקוחות ב.מ.וו בדגמים של החברה, אבל לא בכל דגם אלא רק בדגמי היוקרה. "החזון שלנו הוא להביא את הטכנולוגיה לבסיס לקוחות נרחב והחלום שלנו הוא שבמפעל מכוניות לא יהיו יותר מתקנים מהסוג הוותיק שמשמשים לצביעת רכב, אלא כל מכונית תקבל את טכנולוגיית איי אינק וכך תוכל להחליף צבע לפי דרישות הלקוח".

לפי קלארק, הטכנולוגיה אשר תוצג במכוניות ב.מ.וו בעתיד מבוססת על טכנולוגיות מהסוג שניתן למצוא במכשירי קינדל, כלומר במסכים. עם זאת, כצפוי, זו לא תהיה הטכנולוגיה הכי זולה: "האמת היא שלפחות בהתחלה זה לא יהיה בהתקן הכי חסכוני מבחינת המחירים ואני מניחה שבהתחלה לפחות נציע את המכוניות שיכולות לשנות צבע רק במספר מוגבל של שווקים ואז בתקווה נרחיב את ההיצע" הסבירה קלארק.

BMW זיקית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}