ט"ז אלול התשפ"ד
19.09.2024
תיעוד מצמרר

חברי הקבינט הזדעזעו מסרטון המנהרה: "היה קשה מאוד לצפות"

לשרים הוצג הסרטון שצילמו כוחות צה"ל, ובו נראית המנהרה בה הוחזקו החטופים. המנהרה היתה צרה ולא ניתן לעמוד בה, הם הוחזקו בתנאים קשים. הסרטון יוצג למשפחות ובהתאם לבקשתם יישקל לפרסמו לציבור

חברי הקבינט הזדעזעו מסרטון המנהרה: "היה קשה מאוד לצפות"
מנהרות החמאס צילום: דובר צה"ל

צה"ל הציג אמש (ראשון) בישיבת הקבינט המדיני ביטחוני סרטון וידאו הכולל תיעוד מצמרר מהמנהרה שבה אותרו 6 החטופים אשר הוצאו להורג על ידי חמאס. בתיעוד, שצילמו כוחות צה"ל והוצג לשרים בהנחיית שר הביטחון, רואים את המנהרה הצרה שבה הוחזקו החטופים, כך דיווח איתמר איכנר באתר ווינט.

מדובר במנהרה שלא ניתן לעמוד בה, עם לחות גדולה, ללא אוויר ובסרטון נראו מראות קשים המלמדים על התנאים שבהם הוחזקו החטופים שנרצחו. הצבא מתכוון להציג את הסרטון הזה למשפחות ולאחר מכן יוחלט בהתאם לרצון שלהם אם להציגו גם לציבור.

חברי הקבינט הזדעזעו מהתיעוד והיו בהלם מוחלט. השרים הגיבו לסרטון באמירות כגון "מפלצות", "חיות אדם" ו"זה רק ממחיש עם מי יש לנו עסק". גורמים שנכחו בדיון אמרו, כי "זה היה קשוח מאוד. היה מאוד קשה לצפות בזה. האווירה בדיון הייתה טעונה מאוד. זה המחיש לנו את האכזריות של החמאס ואת הקושי שבו נמצאים החטופים שלנו". 

במהלך הישיבה שמעו השרים כי החטופים - הירש גולדברג-פולין, עדן ירושלמי, אורי דנינו, אלמוג סרוסי, כרמל גת ואלכס לובנוב הי"ד נרצחו ביום חמישי בלילה ולכן אין כל קשר להחלטת הקבינט להישאר בפילדלפי שהתקבלה בלילה שבין חמישי לשישי. על פי הערכות, המחבלים רצחו אותם כי חששו שצה"ל מתקרב אליהם.

חטופים ישיבת הקבינט מלחמת חרבות ברזל מנהרות החמאס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}