ט"ז אלול התשפ"ד
19.09.2024
"בתוך מספר ימים"

גנץ: "אם לא תושג עסקת חטופים, צריך לעלות למלחמה בצפון"

יו"ר המחנה הממלכתי השתתף בכנס מדיני בוושינגטון ואמר: "ללא עסקת חטופים צריך לעלות למלחמה בצפון". לדבריו, "המלחמה הזו הוכיחה שצריך להגביר את הלחץ הצבאי, המדיני והכלכלי על איראן. אין להסתפק בהסכם שיעסוק רק בגרעין"

גנץ: "אם לא תושג עסקת חטופים, צריך לעלות למלחמה בצפון"
בני גנץ במסיבת עיתונאים צילום: Miriam Alster/Flash90

יו"ר המחנה הממלכתי, חה"כ בני גנץ, קרא הלילה (בין ראשון לשני) בוועידת MEAD בוושינגטון לצאת למלחמה בצפון בהיעדר עסקה לשחרור החטופים.

גנץ אמר: "זמן הצפון הגיע. אנחנו באיחור, אני חושב שאנחנו צריכים לעשות עסקה להחזיר את החטופים גם במחיר כואב מאוד, אבל אם לא נגיע לזה ברמה של ימים או מספר שבועות מצומצם, צריך לעלות למלחמה בצפון ולהבטיח שנוכל להחזיר את התושבים לבתיהם".

לדבריו, "אנחנו יכולים להגיע ליעד הזה, גם אם זה יצריך פגיעה במדינת לבנון עצמה. אני לא רואה דרך אחרת לצערי. החלטה 1701 הייתה החלטה שמטרתה הייתה לסיים מלחמה, וכעת עלינו להגיע להחלטה שממנה והלאה נפעל התקפית באופן יזום, מול כל חריגה ומול כל איום על גבולותינו, בדגש על איום חדירה ליישובים. אי אפשר להגיד שאחרי ה-7 באוקטובר נמשיך במדיניות הביטחונית שהייתה לפניו".

עוד אמר: "אני חושב שעשינו טעות כשפינינו כמות כה גדולה של אוכלוסייה. היינו צריכים לפנות רק את היישובים והקיבוצים צמודי הגדר. אני גם אחראי להחלטה הזאת, שנבעה מחוסר הביטחון שחווינו בתחילת המלחמה".

על המשך המלחמה בעזה אמר כי "ניצחון אמיתי זה להחזיר את החטופים למשפחותיהם ואת התושבים לבתיהם. זה בסיס הניצחון. יקח עוד עשור של פעילות מבצעית בעזה, כדי להבטיח שחמאס לא בונה מחדש את כוחו. כמו שאנחנו פועלים ביהודה ושומרון, כך יהיה בעזה. אני הייתי בעד להתחיל לפעול ברפיח הרבה יותר מוקדם, ואמרתי זאת גם לאמריקאים בביקורי פה במרץ"

על ציר הרשע האיראני אמר: "נכון שחיזבאללה מהווה איום אופרטיבי, אבל צריך לזכור מה שורש הבעיה – וזו איראן. תראו מה קורה בעיראק, בתימן ובלבנון. אם רוצים להביא לניצחון אמיתי זה לא רק לפתור את האירוע עם חמאס ולהחזיר את החטופים, אלא להקים ברית אזורית מול הציר האיראני שבנה סביבנו צבאות טרור. איראן מעורבת כמעט בכל קונפליקט, מאספקת כטב"מים לרוסיה למלחמה באוקראינה דרך תמיכה בטרור בסודאן ובאלג'יריה. אפשר רק לדמיין, מה יקרה אם תהיה להם מטריה גרעינית. לכן, צריך להמשיך ללחוץ על איראן לא רק צבאית, אלא גם כלכלית ומדינית בעוצמה רבה".

לדבריו, "זו משימה עולמית. אם יהיה שוב הסכם גרעין על השולחן הוא חייב לא רק להיות ללא חורים כמו הקודם בתחום ההעשרה ויכולות השיגור, אלא לכלול גם מגבלות חמורות על מימון והפעלת השלוחים שלה. איראן היא אתגר עולמי, אזורי וממש לא רק בעיה לישראל".

בני גנץ מלחמת חרבות ברזל וושינגטון איראן חיזבאללה חמאס חטופים עסקת חטופים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}