י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024
לפחות 15 טילים

בארבעה גלים: תקיפה ישראלית בסוריה, שבעה הרוגים וכ-20 פצועים

בסוריה מדווחים על שבעה הרוגים ו-19 פצועים בתקיפות ישראליות הלילה. דווח כי מטוסים שיגרו לפחות 15 טילים משמי חוף בלבנון, לעבר מספר מוקדים, בהם מפעל ייצור אמל"ח עבור איראן והמליציות

בארבעה גלים: תקיפה ישראלית בסוריה, שבעה הרוגים וכ-20 פצועים
זירת התקיפה צילום: צילום מסך

כלי תקשורת בסוריה דיווחו הלילה (ראשון) על מספר תקיפות שבוצעו בגלים לעבר מספר מטרות מצפון וממערב לעיירה מסיאף שבצפון-מערב המדינה. משרד הבריאות הסורי דיווח על שבעה הרוגים ו-19 פצועים, בהם כמה באורח קשה. לפי דיווחים בסוריה נורו לפחות 15 טילים, בארבעה גלי תקיפה. טיל הגנה אווירית נפל בפרברי טרטוס וגרם להרס. דווח גם על ירי ארטילרי ישראלי מרמת הגולן לעבר שטח סוריה.

התקיפה בסוריה צילום: רשתות חברתיות ערביות

סוכנות הידיעות הסורית הרשמית "סאנא" דיווחה שמערכות ההגנה האווירית הופעלו ויירטו חלק מהטילים והכטב"מים. ערוץ אל-מיאדין המזוהה עם חיזבאללה דיווח, כי הטילים שוגרו ממטוסי קרב מול שמי חוף בלבנון. קולות פיצוצים נשמעו באזור טרטוס, חמה, חומס ודמשק כתוצאה מהפעלת מערכות ההגנה האווירית.

התקיפה בסוריה צילום: רשתות חברתיות ערביות

בכאן חדשות דווח, כי על פי גורמי אופוזיציה בסוריה, אחד מיעדי התקיפה היה המכון למחקרים מדעיים במסיאף, שם יוצרו אמצעי לחימה עבור המיליציות הפרו-איראניות, ופעלו בו מומחים מטעם משמרות המהפכה האיראניים.

ערוץ סקיי ניוז בערבית דיווח כי נגרם נזק כבד לרכוש, לפי המרכז הסורי לזכויות אדם, מספר טילים פגעו בשני מתקנים באזור א-זאווי, צפונית למסיאף וכן מטרה נוספת בדרך אל ואדי עיון.

בתקשורת הערבית דווח כי מדובר ב"גל האלים ביותר מזה שנים", ושהתקיפות כוונו בין השאר למוצבים של המיליציות הפרו-איראניות ומשמרות המהפכה בסוריה.

סוריה איראן תקיפה ישראלית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}