ט"ז אלול התשפ"ד
19.09.2024
ברקע ההסלמה

האזרחים הלבנונים שבורחים לסוריה: "הפכו את העיר העתיקה של דמשק ליפה יותר"

בשל החשש ממתקפה ישראלית וברקע ההסלמה האחרונה במצב, תושבים רבים בלבנון מתחילים לתכנן מעבר לסוריה - אחרי שבעשור שעבר מאות אלפי פליטים סורים ברחו ללבנון

האזרחים הלבנונים שבורחים לסוריה: "הפכו את העיר העתיקה של דמשק ליפה יותר"
תקיפה בלבנון צילום: רשתות לבנוניות

תושבים רבים בלבנון מנסים לתכנן דרך מילוט מהמדינה מאז התקיפה הישראלית שבה חוסל רמטכ"ל חיזבאללה פואד שוכר, שהובילה להסלמה במצב. רבים מהם מעלים אפשרות לפיה יהגרו דווקא לסוריה, השכנה ממזרח. 

זהרה רדר, תושבת הדאחייה של ביירות, סיפרה כי תיכננה תחילה לעבור למקום בטוח יותר בלבנון, אך הביקוש הרב שהוביל לעליית מחירים הוריד את התוכנית מהפרק: "גילינו ששכר הדירה רק מתחיל ב-700 דולר, וזה עוד לבית שלא היה מספיק למשפחה שלנו". 

רדר סיפרה כי נאלצה בשל כך לחפש מקום מגורים בסוריה, וגילתה כי בעיר חלב שבצפון-מערב סוריה המחירים זולים בהרבה, והיא מצאה דירה עם ארבעה חדרי שינה בעלות של 150 דולר לחודש. 

עזאם עלי, עיתונאי סורי המתגורר בדמשק, סיפר ל-AP כי לבנונים רבים משתכנים מאז חיסול שוכר בסוריה. בפייסבוק כתב העיתונאי על הלבנונים שהם "הפכו את העיר העתיקה של דמשק ליפה יותר". 

נזכיר כי בלבנון עצמה משתכנים מאות אלפי פליטים שברחו מסוריה במהלך מלחמת האזרחים. לפי האו"ם 775 אלף סורים כאלה הם בעלי מעמד רשמי של פליטים, כך לפי "ווינט".

חיזבאללה לבנון מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}