ט"ז אלול התשפ"ד
19.09.2024
הזוועות התגלו

תחקיר צה"ל: החטופים שנרצחו התקשו לעמוד ולנשום וגם הורעבו

ששת החטופים שרדו 330 ימים בשבי בתנאים מחפירים ונרצחו כשמחבלי חמאס חששו ממבצע חילוץ. הם חיו בצפיפות ורק שניים מהם היו יכולים לשכב במקביל. הם קיבלו בקבוקי מים ששימשו למקלחות וגם לשתייה

תחקיר צה"ל: החטופים שנרצחו התקשו לעמוד ולנשום וגם הורעבו
פעילות כוחות צה"ל ברצועת עזה צילום: דובר צה"ל

בני משפחותיהם של הרש גולדברג-פולין, עדן ירושלמי, אורי דנינו, אלמוג סרוסי, כרמל גת ואלכס לובנוב הי"ד שנרצחו במנהרה ברפיח על ידי חמאס, קיבלו מצה"ל את ממצאי התחקיר הראשוני על מה שעברו בשבי, ונסיבות מותם.

מממצאי המכון לרפואה משפטית עולה, כי החטופים נרצחו כיממה לפני שכוחות צה"ל הגיעו למנהרה, ואותרו עם סימני ירי כשתנאי הזנחה קשים ניכרים על גופם. ניכר שהם לא התקלחו זמן רב, ועל אחד החטופים או החטופות נמצאו סימני קשירה. בנוסף, היו אינדיקציות לפציעות קודמות של החטופים שנפצעו בעת החטיפה, שטופלו לאורך הזמן.

בחדשות 12 פורסם כי החטופים הוחזקו במנהרה קטנה וצרה מאוד, שבה התקשו לעמוד זקוף, ורק שניים מהם היו יכולים לשכב בה בו זמנית לרוחב. לא היו במנהרה פתחי אוויר, והחטופים התקשו לנשום בה. בנוסף, לא היו לחטופים שירותים או מקלחות, והם קיבלו בקבוקי מים ששימשו למקלחות וגם לשתייה. לחטופים היה מעט מאוד אוכל בשבי, הם הורעבו וירדו משמעותית במשקל.

עוד דווח, כי במנהרה אותרו כמה חטיפים חלבון, לצד גנרטור ופנס קטן שלא תמיד פעלו. בנוסף היה שם לוח שחמט, כלי כתיבה ומחברות שנאספו על-ידי כוחות הביטחון והמשפחות צפויות לקבלן אותן.

על פי מצב הגופות היה ניכר כי הם הוזנחו באופן שיטתי וכי, בין היתר, לא התקלחו במשך זמן רב.

בחדשות 13 דווח כי החטופים נמצאו יחד, ולפי ממצאים פורנזיים הם ניסו להתגונן ולהגן האחד על השני: הרש, אורי, אלכס ואלמוג הגנו על עדן וכרמל. למעט כרמל גת, שנחטפה מבית הוריה בקיבוץ בארי, כל החמישה נחטפו מפסטיבל נובה שליד קיבוץ רעים שם גם בוצע הטבח.

השישה נמצאו ב-31 באוגוסט 2024, אז סרקו כוחות צה"ל מנהרה בדרום הרצועה שבה נמצאו גופות ששת החטופים.

חטופים מלחמת חרבות ברזל חמאס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}