י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024
יפנו לאמריקאים

דיווח: "קצינים בצבא המצרי התעשרו מהברחת נשק לחמאס" - המהלך החדש של ישראל

בישראל צפויים לדרוש מארה"ב להגביר את הלחץ על מצרים כדי להגיע לעסקה. הערכה שאם יהיו הסכמות עם מצרים על ציר פילדלפי, יהיה קל יותר לשכנע את חמאס. קצינים בצבא המצרי התעשרו מהברחת נשק לחמאס

דיווח: "קצינים בצבא המצרי התעשרו מהברחת נשק לחמאס" - המהלך החדש של ישראל
הרמטכ"ל בציר פילדלפי צילום: דובר צה"ל

בישראל החליטו לשנות גישה ולהגביר את הלחץ מול ארצות הברית בעניין מצרים, שמסרבת לפי שעה לנוכחות ישראלית בציר פילדלפי. בתוך כך, השבוע מגיעה לישראל משלחת של בכירי איפא"ק, השדולה הפרו-ישראלית בבית הנבחרים האמריקני.

בכירים הישראלים צפויים להעביר מסר חשוב לחברי קונגרס כי יש לדרוש מהממשל האמריקאי להגביר את הלחץ לא רק על חמאס אלא גם על מצרים, כדי להגיע לעסקה.

על פי הדיווח של איתמר איייכנר ב-Ynet, חברי איפא"ק יתבקשו על ידי בכירים בישראל לפעול בקונגרס ולהפעיל על מצרים לחץ כבד שכן היא זו שאחראית לחימוש ולמימון החמאס ובכירים בתוכה הרוויחו מכך הון. "זו הסיבה שהמצרים מתעקשים על ציר פילדלפי", אמר בכיר ישראלי לווינט.

גורמים בישראל אמרו כי מצרים במשך שנים נתנה יד להברחות אמצעי לחימה וכסף ממצרים לעזה דרך רפיח ופילדלפי, והעלימה עין. "יש פה אינטרס כלכלי מובהק עבור האנשים שהיו הכי קרובים לסיסי", אומר גורם ישראלי.

עוד דווח, כי קצינים בצבא המצרי התעשרו מהברחת נשק לחמאס - וההונאה הזו באה על חשבון תנאי הסכם השלום. בישראל מעריכים שאם תהיינה הסכמות עם מצרים על פילדלפי, יהיה קל יותר לשכנע חמאס לקבל אותן.

ציר פילדלפי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}