י"ח אלול התשפ"ד
21.09.2024
דיווחים מעוותים

מסמכי חמאס הודלפו לתקשורת זרה, בצה"ל חוקרים וטוענים: "המסמכים לא נכונים"

שני פרסומים מהשבוע האחרון בעיתונים באירופה לגבי המלחמה בין ישראל לחמאס עשו כותרות. אך במערכת הביטחון כלל לא מכירים מסמך אחד, וטוענים שהשני מעוות. הכעס בצבא נוגע לשני פרסומים מהימים האחרונים: הראשון ב"ג'ואיש כרוניקל" הבריטי; והשני ב"בילד" הגרמני

מסמכי חמאס הודלפו לתקשורת זרה, בצה"ל חוקרים וטוענים: "המסמכים לא נכונים"
פעילות הכוחות ברצועת עזה צילום: דובר צה"ל

בסוף השבוע נפתחה חקירה פנימית בצה"ל כדי לנסות לברר מי עושה שימוש במסמכי שלל מסווגים של חמאס שנתפסו בעזה או בכאלה שרק לכאורה נלקחו מחמאס ומעביר אותם לתקשורת הבינלאומית כדי לנסות ולהשפיע על דעת הקהל בישראל בנושא עסקת החטופים.

הכעס בצה"ל נוגע לשני פרסומים מהימים האחרונים: הראשון ב"ג'ואיש כרוניקל" הבריטי; והשני ב"בילד" הגרמני. בשני הפרסומים נטען לחשיפה של מסמכים פנימיים וסודיים ביותר של חמאס, כביכול היישר מקולמוסו או מחשבו של יחיא סינוואר. בשני המקרים משקפים הלך רוחו, הוראותיו והאסטרטגיה של מנהיג הארגון בדיוק את הדברים שנתניהו טען בנאום ובראיונות שנתן בשבוע שעבר, ולפיהם סינוואר מנסה לזרוע פילוג בציבור הישראל, הוא אינו מעוניין באמת בעסקה ומתכנן להבריח חטופים דרך המנהרות תחת ציר פילדלפי למצרים ומשם לאיראן.

רונן ברגמן מדווח ב-Ynet כי לגבי המסמך ש"הג'ואיש כרוניקל" טען שהוא חשף, הרי שבדיקה בכל המאגרים של חומרי השלל שנאספו מתחילת התמרון עולה כי לאף אחד ביחידת האמש"ט (איסוף מודיעין ושלל טכני), שאליה מגיעים החומרים הללו, ולקהילת המודיעין בכלל, אין שום מושג על מה ועל מי מדובר.

מבדיקה לגבי המסמך שפורסם ב"בילד" הגרמני עלה שאין מדובר כלל במסמך של סינוואר או כזה שנלקח ממחשבו, אלא בהרצאה של גורם בדרג ביניים בחמאס. חשוב יותר: החלק העיקרי שהעיתון מצטט כביכול מאותו מסמך, שלפיו חמאס אינו מעוניין בעסקה - כלל לא נאמר בו.

"מדובר בעניין חמור ביותר", אמר לווינט גורם צבאי הבקיא בפרטי הבירור שנערך והפך בינתיים לחקירה. "יש בצה"ל ובגורמי מודיעין אחרים מערכים שתפקידם להשפיע על האדום, כלומר על האויב, אבל אסור על פי החוק לנסות ולהפעיל מערך השפעה כזה, בוודאי שלא תוך שימוש מסולף בחומרים מסווגים שבכלל לא הותר להפיץ אותם בציבור. זהו קמפיין השפעה על הכחול, הציבור הישראלי. אנחנו לא עוסקים בפוליטיקה אלא במהלך פסול מכל וכל ואנחנו נחושים לאתר את האדם או הגורם שנמצא מאחוריו".

מדובר צה"ל נמסר לכתבנו ישראל רובין, כי מבדיקה שנעשתה במהלך סוף השבוע, עולה כי המסמך שפורסם בעיתון ״בילד״ נמצא לפני כחמישה חודשים. "המסמך הינו מסמך ישן, שנכתב כהמלצה על ידי דרגי ביניים בחמאס ולא על ידי סינוואר. 

"המידע מהמסמך הצטרף למסמכים זהים נוספים שהיו ברשותנו בעבר, לא היווה מידע מחדש ולאחר בירור, לא נעשתה טעות בהפצתו. המידע בנושא הובא בפני מקבלי ההחלטות מספר פעמים, עוד לפני שאותר המסמך המדובר. 

עוד ציינו בדובר צה"ל כי "הדלפת המסמך מהווה עבירה חמורה והיא תיבדק ותיחקר על ידי הגורמים המוסמכים".

חמאס מלחמת חרבות ברזל עזה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}