ט"ז אלול התשפ"ד
19.09.2024
תעודה לדורות

20 מורי הוראה סיימו קורס פריון רפואה והלכה של מכון דורות

כעשרים רבנים ומורי הוראה סיימו בימים האחרונים את הקורס לפריון, גינקולוגיה רפואה והלכה של רבני מכון דורות, בהובלת הרב איתי יוסף כהן ראש המכון, הרב בראל צמח מנהל מערך הייעוץ במכון, הרב רועי לביא רב פוסק ויועץ במכון, ובכירי הרופאים מהמרכז הרפואי הדסה

20 מורי הוראה סיימו קורס פריון רפואה והלכה של מכון דורות
סיום קורס מורי הוראה צילום: באדיבות המצלם

כעשרים רבנים ומורי הוראה סיימו בימים האחרונים את הקורס לפריון, גינקולוגיה רפואה והלכה של רבני מכון דורות, בהובלת הרב איתי יוסף כהן ראש המכון, הרב בראל צמח מנהל מערך הייעוץ במכון, הרב רועי לביא רב פוסק ויועץ במכון, ובכירי הרופאים מהמרכז הרפואי הדסה.

כחלק בלתי נפרד מהמעטפת למאותגרי פריון, רואים במכון דורות את החשיבות בהנגשת ידע לקהילה על ידי רבנים ומורי הוראה אשר נמצאים בשטח. במכון התרגשו לקבל תגובות חיוביות מקרב מורי ההוראה אשר ציינו בסיפוק את הכלים אשר רכשו בקורס, כאשר על חלק מהשאלות שהגיעו לבתי הוראה ניתנו תשובות על סמך יסודות אשר רכשו בקורס והעניקו להם פתרון לבעיות סבוכות אשר לא ידעו על פתרונם קודם.

את המשא המרכזי נשא הגאון רבי אהרון בוטבול פוסק המכון וראש בית ההוראה 'יביע אומר' אשר מסר שיעור הלכתי עמוק למשתתפים בדעת חותנו הגדול מרן הגאון רבי עובדיה יוסף זצ"ל בנושא זוגות מאותגרי פוריות.

הוא התייחס למספר סוגיות קריטיות שעל סדר היום בתחום הפיריון כמו בעיות פוריות שמובילות לבעיות יוחסין קשות על פי דעת מרן הרב עובדיה יוסף זצ"ל וכן שימור פוריות לחולים אונקולוגים.

ד"ר אורי דיאור, סגן מנהל נשים ויולדות במרכז הרפואי הדסה, התייחס בהרצאתו המרתקת לפתרונות לבעיות נפוצות שעולות בבתי הוראה בנושאי טהרה.

לאחר הרצאה מעמיקה על פוריות, גניקולוגיה, רפואה והלכה מאת ראש המכון הרב איתי כהן, נשא דברים הגאון רבי ציון כהן, רב העיר אור יהודה ונשיא המכון ששיתף את הדרך האישית שעבר עד להקמתו של המכון אשר מסייע לאלפי זוגות מידי חודש.

רגע מיוחד נרשם כאשר הרב כהן הבחין שבמקום נוכח ששון חבה, אביו של סמ"ר נועם חבה הי"ד, מירושלים, לוחם בגדוד 202, חטיבת הצנחנים, שנפל בקרב בדרום רצועת עזה. "הקשר ביני לבין ששון הוא מיוחד מאוד, הכרנו לאחר שבני צחי היה מהמחלצים של נועם הי"ד ומאז אנחנו כמו משפחה", אמר הרב כהן.

מכון דורות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}