י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024
אחרי פסיקת בג"ץ

בקואליציה ובממשלה קוראים לחדש את הרפורמה: "צורך דחוף"

בקואליציה ובממשלה קראו לחדש את הרפורמה המשפטית אחרי פסיקת בג"ץ בעניין מינוי נשיא בית המשפט העליון. "יש צורך דחוף להשיב בהקדם את הרפורמה המשפטית, שמראה כמה מערכת המשפט ובייחוד בית המשפט העליון זקוקים לה", אמר השר בן גביר

בקואליציה ובממשלה קוראים לחדש את הרפורמה: "צורך דחוף"
במליאת הכנסת צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

במערכת הפוליטית הגיבו אחר צהריים (ראשון) להחלטת בית המשפט העליון לחייב את שר המשפטים, יריב לוין, לכנס את הוועדה לבחירת שופטים על מנת לבחור נשיא וקראו לחדש את הרפרומה המשפטית.

השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, מסר: "ההחלטה של בג"ץ נגד שר המשפטים היא החלטה הנגועה בניגוד עניינים חמור של השופטים. מסקנת ההחלטה היא אחת: יש צורך דחוף להשיב בהקדם את הרפורמה המשפטית, שמראה כמה מערכת המשפט ובייחוד בית המשפט העליון זקוקים לה".

שר האוצר, בצלאל סמוטריץ', מסר בתגובה: "יוצא מדיון ארוך ומעמיק אצל ראש הממשלה בנושא התקציב ומתעדכן על פסק הדין המנותק, השערורייתי והאלים של שופטי בג"ץ. זה בדיוק ההבדל בין אחריות לאומית לחוסר אחריות לאומית.

בזמן שאנחנו מנהלים מלחמת קיום ב- 7 חזיתות, בית המשפט ממשיך לדרוס את הדמוקרטיה ואת שלטון החוק ולהתנתק מהציבור. גם בעת מלחמה השופטים לא עוצרים ופורמים את יסודות החברה והמדינה בכוחניות חד צדדית.

אנחנו מגבים את שר המשפטים יריב לוין שעומד בשם כולנו מול הגוף היחיד במדינה שלא מכיר בגבולות הכוח. התיקונים במערכת המשפט חיוניים לישראל יהודית ודמוקרטית ונשוב אליהם בע"ה מיד אחרי המלחמה".

שרת ההתיישבות והמשימות הלאומיות, אורית סטרוק, מסרה: "פסק הדין של בג"צ בנוגע למינוי הנשיא: נתקעתי בסעיף 9: "נתנו דעתנו לכך שעם פרישתו של מ"מ הנשיא השופט פוגלמן לא יווצר וואקום בניהול הרשות השופטת.

איפה הואקום? היה שנה שלמה מ"מ. ועכשיו יהיה עוד מ"מ. לפחות תשמרו על איזשהו קו הגיוני כשאתם נותנים פסק דין. הנייר סובל הכל...".

יו״ר הימין הממלכתי, ח״כ גדעון סער, מסר: "חבל שנוצר הצורך בפסק דין שיפוטי על מנת לבחור נשיא לבית-המשפט העליון. ואולם, לאחר שנה שבה נמנעה הועדה בראשות שר המשפטים מלעשות כן - אין מכך מנוס. את פסק הדין יש לכבד. המשך התדרדרות מערכות היחסים בין הרשויות בכלל ובעת מלחמה בפרט - מנוגד לאינטרס הלאומי."

 

בצלאל סמוטריץ' איתמר בן גביר הרפורמה המשפטית אורית סטרוק גדעון סער בג"ץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}