י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024
צדיק גוזר

פסק הדין של הגאב"ד שהאריך את חיי הרבי מסקולען בעוד 12 שנה

עם הסתלקותו של האדמו"ר מסקולען זצ"ל נחשף פסק דין נדיר שכתב הגאב"ד בעל ה'שערי טוביה' זצ"ל לרפואתו השלימה של הרבי מסקולען שהיה אז לפני חתונת בתו. פסק הדין אכן התקיים והרבי האריך ימים למעלה מ- 12 שנה

פסק הדין של הגאב"ד שהאריך את חיי הרבי מסקולען בעוד 12 שנה
הרבי מסקולען זצ"ל בביקורו אצל הגאב"ד זצ"ל צילום: משולחנא דמלכא

צדיק גוזר: היה זה בשנת תשע"ב עת חלה האדמו"ר מסקולען זצ"ל - אז כיהן רבה של קהילת 'מאור הגולה' במונטריאול שבקנדה, זו הייתה תקופה שקדמה לחתונת בתו ורבים התפללו לרפואתו של הרבי שהיה במצב קשה.

אביו הגדול, האדמו"ר בעל ה'נועם ישראל' מסקולען זצ"ל פנה אל ידידו וריעו מרן הגאב"ד הגרי"ט וייס זצ"ל בעל ה'שערי טוביה' וביקש ממנו שבהיותו מרא דארעא דישראל יש כח בידו לפסוק פסק דין תורה לרפואת בנו, וכפי שפוסקים בבי"ד של מטה יפסקו בבי"ד של מעלה.

הגאב"ד זצ"ל מיהר באורח נדיר לכנס בביתו את חברי בית דינו ולכתוב בעצם כתב ידו פסק הלכה כי תהיה לאדמו"ר רפואה שלימה ויוכל להגיע לחתונת בתו.

זה לשון פסק הדין הנדיר כפי שנכתב בעצם כתב ידו קדשו של מרן הגאב"ד זצ"ל על גבי הבלאנק שלו ונחשף על ידי מערכת "משולחנא דמלכא". 

"בס"ד אור ליום עש"ק ויצא תשע"ב, אנחנו חתומי מטה בית דין צדק דעיר הקודש ירושלים ת"ו פוסקים בזה שהרה"צ מוה"ר ישעיה יעקב בן ריזל שליט"א בן כ"ק אדמו"ר מסקולען שליט"א תהיה לו רפואה שלמה בקרוב וישתתף בשמחת החתונה של בתו תחי' עב"ג בשעה טובה ומוצלחת בבריות גופא ונהורא מעליא ויזכה לאריכות ימים ושנים טובות ובאנו על החתום".

אל הפסק הצטרפו גם חברי בית הדין הגאון רבי נפתלי הירצקא פרנקל זצ"ל ויבלחט"א פוסק הדור הגאון רבי משה שטרנבוך שליט"א.

צדיק גוזר והקב"ה מקיים, ואכן פסק הדין התממש בשלמות, למעלה מדרך הטבע הבריא האדמו"ר מסקולען והשתתף בחתונת בתו ואף האריך ימים במשך למעלה משתים עשרה שנה.

בחודש אייר תשע"ז ביקר האדמו"ר מסקולען זצ"ל בפעם היחידה בארץ לאחר שהבריא, אז עלה הרבי לירושלים למעון קודשו של הגאב"ד זצ"ל והודה לו על ברכותיו הטהורות אשר עמדו לו וביקשו להמשיך להתפלל בעדו לבריאות איתנה.

בחודש אב בתקופת מחלתו האחרונה של האדמו"ר מסקולען חידשו חברי בית הדין של העדה החרדית את פסק הדין, אולם כבר נגזרה הגזירה ובמוצאי שבת קודש פרשת שופטים הוא נסתלק לבית עולמו.

משולחנא דמלכאהפסק של הגאב"ד זצ"ל ובית דינו צילום: משולחנא דמלכא

הרבי מסקולען

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}