י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024
לקראת משבר חוקתי

לוין במתקפה על פסיקת בג"ץ: "לא אוכל לעבוד עם נשיא שמונה באופן לא חוקי"

שר המשפטים יריב לוין יוצא במתקפה חריפה על פסיקת בג"ץ המחייבת אותו לכנס את הוועדה לבחירת שופטים. לוין טוען כי הצו מהווה השתלטות כוחנית על מערכת המשפט: "הצו זורק את קולותינו לפח והופך אותנו לאזרחים סוג ב'"

לוין במתקפה על פסיקת בג"ץ: "לא אוכל לעבוד עם נשיא שמונה באופן לא חוקי"
נתניהו, יריב לוין ואיתמר בן גביר צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

סגן ראש הממשלה ושר המשפטים, יריב לוין, התייחס היום (ראשון) בצהריים לפסיקת בג"ץ שחייבה אותו לכנס את הוועדה לבחירת שופטים לצורך מינוי נשיא לבית המשפט העליון. לוין הגיב בחריפות והצהיר כי הוא לא יעבוד עם נשיא שייבחר על ידי הוועדה.

"הצו שניתן היום, שאין לו אח ורע באף דמוקרטיה מערבית, לא הפתיע איש", אמר לוין. "הצו, שמנוגד לחוק מפורש, וניתן תוך ניגוד עניינים חמור, מהווה השתלטות כוחנית על הוועדה לבחירת שופטים ונטילת סמכויות השר בניגוד לחוק".

הצהרת השר יריב לוין צילום: דוברות השר

לוין הדגיש כי הצו הזה הוא המשך ישיר של מדיניות פסולה במערכת המשפט: "הצו הוא המשך ישיר לדרך המינויים הפסולה במערכת המשפט, כפי שראינו בעניין מינוי היועץ המשפטי לממשלה. פעלתי לשינוי המצב, אך כאשר עצרתי את החקיקה בתקופת המלחמה בניסיון לקדם הסכמה רחבה, זה נוצל על ידי השופטים באופן ציני."

לפי לוין, מערכת המשפט דחתה את הצעתו לפשרה בבחירת נשיא בית המשפט העליון. "הפשרה ההוגנת שהצעתי נדחתה בבוז, משום שמערכת המשפט לא מעוניינת להתפשר, אלא להשתלט על הליך המינוי בכוח גם במחיר יצירת משבר חוקתי."

לוין הוסיף כי הוא רואה את הצו כהתקפה על קולות המצביעים: "הצו שהוצא היום אינו מכוון כלפיי אישית, אלא כלפי כ-2.5 מיליון מצביעי הקואליציה. הוא זורק את קולותינו לפח והופך אותנו לאזרחים סוג ב׳."

בסיום דבריו, הצהיר לוין כי לא יוכל לעבוד עם נשיא בית המשפט העליון שייבחר בצורה זו: "נשיא בית המשפט העליון שמתמנה באופן כוחני ופסול מדרדר עוד יותר את האמון הפוחת בבית המשפט. לא אוכל לעבוד עם נשיא שמונה באופן בלתי חוקי."

יריב לוין שר המשפטים בית משפט העליון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}